سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله علی اکبر قریشی

حوزه / نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری گفت: امروز باید ابعاد مختلف قیام و نهضت عاشورا برای مردم تبیین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، امروز در همایش« قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت»، در ارومیه، با ابراز خشنودی از اجتماع علما و روحانیون اهل تشییع و تسنن، اظهار داشت: اجتماع عده ای از اشخاص که لباس و پیغمبر اسلام(ص) را بر تن دارند که با هدف و رسالت نبی اکرم(ص) هم راستا شده اند، بسیار ارزشمند و گرانبها است.

وی افزود: بیان و ترویج دین خدا بایستی توسط علما و روحانیون صورت پذیرد، چراکه حرکت در مسیر تبلیغ دینی دارای آثار و برکاتی دنیوی و اخروی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با نقل حدیثی از رسول خدا(ص) تصریح کرد: از تاکید پیامبراکرم(ص) به جمله« اللهم ارحم خلفایی/خدا خلفای ما را رحمت کند»، سئوال کردند که یا رسول الله(ص) خلفای شما کیست؟ ایشان فرمودند: «کسانی هستند که بعد از من می آیند، طریق و دین مرا به مردم نقل کرده و به مردم تعلیم می دهند» و امروز لباس ما لباس مسئولیت و تبلیغ درست اسلام است.

وی، عزاداری امام حسین(ع) را دارای فضایل بیشماری دانست و افزود: در روایات و احادیث متعددی بر عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید شده که ماتم و عزای ایشان از زمان پیغمبر اسلام شروع شده است.

آیت الله قریشی افزود: علمای شیعه و سنی وظیفه تبلیغ دین در میان مردم را دارند، لذا باید با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی در منابر و مجلس عزداری در راستای شناساندن اهداف قیام عاشورا فعال و پویا عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha