یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اعلام اعزام ۲۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی در دهه پایانی ماه صفر به مناطق مختلف این استان، گفت: روحانیون آسیب های سبک زندگی غربی را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، امروز در همایش مبلغان که در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از این تعداد مبلغ 120 نفر غیر بومی و 60 نفر از مبلغان بومی استان هستند که در دهه پایانی ماه صفر در امامزادگان و مساجد لرستان به تبلیغ و ترویج آموزه های دین مبین اسلام می پردازند.

وی با اشاره به اینکه حضرت مسلم بن عقیل(ع) سفیر امام حسین(ع) بودند و وظیفه خطیر پیام رسانی را بر عهده داشتند، افزود: مبلغان نیز سفیران امام زمان (عج) هستند و باید در راستای حفظ، حراست و انتقال فرامین الهی و فرهنگ اهل بیت(ع)، تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان این که مبلغان باید بر بینش مخاطبان نسبت به آموزه های الهی و اهل بیت(ع) بیافزایند، تصریح کرد: روحانیون با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی دهه پایانی ماه صفر تلاش کنند فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه توسعه دهند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که مبلغان باید با تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی، آسیب های سبک زندگی غربی را برای مخاطبان تبیین کنند، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید با استناد به قرآن و احادیث، در مسیر تبیین سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن این سبک در بین آحاد جامعه گام بردارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان لرستان، مبارزه با خرافات و بدعت در عزاداری ها را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و افزود: روحانیون در منابر خود این محور تبلیغی را لحاظ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha