شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حسینی اراکی اوقاف کرمانشاه

حوزه/ تجمع پرشور مردم در روز اربعین از نشانه های عظمت و قدرت تشیع است و درس بزرگی به استعمار و مستکبران جهان می دهد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به روایات ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از نشانه های شیعه زیارت اربعین حسینی است.

وی با تشریح کیفیت زیارت سیدالشهدا(ع) بیان داشت: شیخ طوسی در کتاب تهذیب و مصباح از امام حسن عسگری (ع) روایت کرده است که نشانه های مؤمن پنج چیز است که شامل به جا آوردن 51 رکعت نماز، انگشتر به دست راست نمودن، در سجده پیشانی را به خاک نهادن، قرائت بسم الله الرحمن الرحیم با نوای بلند و زیارت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: تجمع پرشور مردم در روز اربعین از نشانه های عظمت و قدرت تشیع است و درس بزرگی به استعمار و مستکبران جهان می دهد.

وی یادآور شد: خداوند متعال در موسم عرفات ابتدا به زائرن سیدالشهدا(ع) و سپس به زوار بیت الله الحرام نگاه  می کند، امروز در کربلاحدود 20 میلیون زائر حضور دارند که قدم به قدم  آنان دارای ثواب است، عده ای به زیارت مشرف می شوند و عده ای نیز به خدمتگزاری می پردازند و با برپایی موکب هایی عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا اثبات می کنند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه موکب سیدالشهدا (ع) در استان کرمانشاه به زوار خدمت رسانی کرده است، اظهار داشت: امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم  (ع) طاقبستان و موارد دیگر پذیرا و خدمتگزار زائران سیدالشهد (ع) می باشند و همچنین برای زائرانی که از کرمانشاه مشرف می شوند  با همکاری خیرین و هیأت مذهبی استان همچون هیأت رزمندگان اسلام  تمهیدات لازم در راستای اسکان و اطعام زائران کرمانشاهی اندیشیده شده است.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به اختلاف زمان اربعین حسینی در ایران اسلامی و کشور عراق، عنوان داشت: اختلاف زمان در ماه قمری با توجه به اقلیمی که پیش می آید  طبیعی بوده و حتی در ماه مبارک رمضان نیز شاهد این موضوع هستیم که به لحاظ روایی نیز مشکلی پیدا نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در ایران حکم، حکم ولایی و حکومتی است و زائرانی  که در عراق هستند اگر اربعین را به تاریخ ایران و عراق درک کنند، با مشکل مواجه نخواهند شد، اما در ایران با توجه به تاریخ ایران اسلامی، اعمال روز اربعین حسینی انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha