سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 363543
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ

حوزه/ مفتی عربستان به ضرورت حمایت از ترکیه در مواجهه با روسیه فتوا داد و افزود: ترکیه یک کشور اسلامی بزرگ با مرزهای گسترده است و از دست دادن ترکیه زیان بزرگی برای مسلمانان است و باید با هر وسیله ممکن از ترکیه حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی عربستان به ضرورت حمایت از ترکیه در مواجهه با روسیه فتوا داد.

وی که در یکی از شبکه های دینی عربستان سخن می گفت ضمن مطرح کردن ادعای تهدید روسیه نسبت به ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی گفت: ترکیه یک کشور اسلامی بزرگ با مرزهای گسترده است و از دست دادن ترکیه زیان بزرگی برای مسلمانان است و باید با هر وسیله ممکن از ترکیه حمایت کرد.

این حمایت مفتی عربستان از ترکیه در حالی است که روز سه شنبه نیز اتحادیه علمای مسلمان به ریاست قرضاوی معروف به شیخ فتنه اعلام کرده بود که حمایت از کالاها و اقتصاد ترکیه واجب است و خواستار حمایت از ترکیه شده بود.

اما سخنان و فتاوای مفتی عربستان و شیوخ فتنه در حمایت از ترکیه در حالی است که بیش از هفت دهه است که کشور مسلمان فلسطین نیز توسط اشغالگران صهیونیست اشغال شده، اما تا کنون غیرت دینی و حس اسلام دوستی، این علما را بر آن نداشته تا در حمایت از فلسطین و مواجهه با اسرائیل فتوایی صادر کنند و دولت های خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تحریک کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha