دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
حجت الاسلام میرعمادی - لرستان

حوزه/ مرجع عالقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی بروجردی(ره) با وقف در حوزه های گوناگون دینی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی توانستند فرهنگ نیکوی وقف را در بین مردم احیا و نهادینه نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در همایش نکوداشت عالم واقف آیت الله العظمی بروجردی (ره)، در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، با اشاره به این که وقف بزرگترین عبادت مالی در دین مبین اسلام و صدقه ای همیشگی برای سعادت بشر است، گفت: وقف در دسترس ترین وسیله برای انفاق انسان ها و رسیدن به قرب الهی است.

وی با اشاره به این که خداوند وقف را به عنوان یکی از راه های رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی معرفی کرده است، تصریح کرد:وقف در راه خدا ارزش بالایی دارد، به گونه ای که انسان با ایجاد و ثبت موقوفات همانند این است که جهاد در راه حق  را تجربه نموده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه وقف از ضروریات تبلیغ دین است و علما همواره در این عرصه پیشتاز بوده اند، اظهار داشت: مرجع عالقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی بروجردی(ره) با وقف در حوزه های گوناگون دینی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی توانستند فرهنگ نیکوی وقف را در بین مردم احیا و نهادینه نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از عظیم ترین موقوفات آیت الله العظمی بروجردی(ره) مسجد اعظم قم است، تصریح کرد: مسجد اعظم به عنوان یکی از یادگارهای آن مرجع عظیم الشان هم اکنون محل کرسی تدریس بسیاری از مراجع بزرگوار و درس و بحث طلاب و فضلای حوزه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به گسترش فرهنگ شیعی در جهان، افزود: در عصر کنونی با پیاده روی میلیونی زوار حرم امام حسین(ع) نیازمند گسترش موقوفات جدید برای برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان اسلام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ وقف و گسترش موقوفات حوزوی نیازمند همت همه جانبه متولیان امور وقف و مردم است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای برنامه های فرهنگی متعدد، قدم های ارزشمندی را در این راستا برداشته است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha