یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید برضرورت توجه به ساخت مسجد در ساخت و ساز شهرک ها، گفت: باید از ظرفیت منابر و رسانه ها در ترویج و گسترش فرهنگ نماز بهره برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در همایش اجلاس استانی نماز، در سالن اجتماعات استانداری لرستان، از نماز به عنوان بهترین اهرم برای مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی نام برد، و گفت: در میان عبادات دین مبین اسلام ارزش و اهمیت نماز به قدری مهم است که علاوه بر قبولی سایر عبادات، موجب آرامش روحی و جسمی انسان نیز می شود.

وی با بیان اینکه خداوند به صراحت در آیات قرآن کریم انسان ها را در برابر مشکلات به نماز و صبر توصیه کرده است، افزود: با بهره گیری از نماز و صبر و استقامت می توان از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی و بی بند وباری ها در جامعه جلوگیری کرد.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که اوج صبر و مقاومت ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس بخوبی مشهود است، تصریح کرد: با صبر و بهره گیری از راز و نیاز با خدای سبحان می توان اخلاق اجتماعی را در جامعه از زوایای مختلف ترمیم و اصلاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که باید از ظرفیت منابر و رسانه ها برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز بهره برد، تصریح کرد: باید جوانان را با استفاده از سیستم های بصیرتی و توجیهی به نماز اول وقت راغب نمود.

وی با اشاره به این که کمبود مساجد با توجه به پراکندگی جمعیت در لرستان از مشکلات برگزاری نماز جماعت است، افزود: در بسیاری از شهرک ها و حتی مسکن های مهر استان، ساخت مسجد پیش بینی نشده که امید می رود با همت مسئولان این مهم محقق شود.

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان در پایان با اشاره به بحث پاکیزگی و بهداشت مساجد نیز گفت: برای ترغیب و گسترش فرهنگ نماز باید به این اصل نیز توجه ویژه ای شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha