چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
محسن قرائتی

حوزه/ پنجمین دوره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه معارف اسلامی پیش از ظهر امروز در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در این مراسم به مسئله مهدویت و جایگاه قرآن در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: اگر حجت خدا در کره زمین عین رسول حق نباشد کفر مردم قابل توجیه است این نکته ای  است که  قرآن کریم آن را بیان کرده  است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: اگر قرآن در متن زندگی انسانها باشد جامعه  و زندگی انسانها بیمه می شود این نشان دهنده جایگاه قرآن در اسلام و دین است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: اگر انسان با قرآن مأنوس باشد خیلی راحت می شود از آن در موضوعات مختلف حتی درباره مسئله مهدویت ازآن بهره برد.

وی بیان داشت: شیوه تدبر در قرآن هم ازجمله موضوعاتی است که باید آن را فراگرفت چون کاربرد زیادی دارد.

 رئیس ستاد اقامه نماز در توصیه به روحانیون گفت: کلام وحیانی امتیازات زیادی دارد از جمله این که درباره موضوعات مختلف مباحث بسیاری  مفیدی دارد، ولی جای تأسف است از این سفره گسترده نتوانستیم استفاده کنیم و  کسی نبود مزه و شیرینی قرآن را به اهل علم بچشاند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطر نشان ساخت: درباره مهدویت موضوعات زیادی است، مانند غیبت امام، حضورامام(ره)، مدت عمر، زندگی و... پاسخ همه این مسائل  را می توان از قرآن گرفت و البته این امر نیاز به دقت و تدبر دقیق دارد.

وی افزود: اگر امام زمان(عج) در زندگی ما نباشد به  آیات عمل نشده و رابطه جامعه با امام درست برقرار نشده  است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی  افزود: اگر طلبگی نوکری امام زمان(ع) نباشد ارزش چندانی نخواهد  داشت؛ طلبه باید طوری در جامعه قدم بردارد که حضرت از او لذت ببرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این این که حوزه نباید از جوانان و نوجوانان غافل باشد، اگر این طور شد ضرر خواهیم کرداظهار داشت: نوکر امام زمان(عج) باید به نوکری خود افتخار کند نه اینکه با گرفتن مدرک هویت طلبگی از یادش برود و از این هویت غافل باشد.

خالطرنشان می شود: در این مراسم پنج نفر به عنوان استاد پژوهشگر ممتاز، سه نفر به عنوان دانشجویان ممتاز علمی فرهنگی دوره دکتری، پنج نفر در مقطع کارشناسی ارشد، یک نفر شایسته تقدیر در مقطع دکتری و دو نفر از انجمن‌های علمی  دانشجویی برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین سه نفر برگزیده جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور و سه نفر نیز طرح مطالعاتی انجمن‌های علمی دانشجویی مشاوره نیز تجلیل شدند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha