سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
خسروپناه

حوزه/ رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: پژوهشگری موفق است که مجهز به ابزار روز ، با استفاده از این ابزار می توان از انواع شبهات روز با خبر بود و پاسخ روشن داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد الحسین خسروپناه امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه معارف اسلامی که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در قم برگزارشد، به بیان چند توصیه در موضوعات اخلاقی، اجتماعی و روانی درباره امر پژوهش  پرداخت و گفت:   پژو هشگری موفق است که براساس  نیازهای اجتماعی جامعه حرکت کند و با پژوهش خود مشکلی را برطرف کند؛ متاسفانه در جامعه کسانی اند که گرفتار بعضی افکار نادرست غربیها قرار گرفته اند و از دین جدا شده اند برطرف کردن این مشکل برعهده پژوهشگران است.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران افزود: پژوهشگری موفق است که پژوهش او هدف مند و با برنامه مشخصی باشد، ولی متاسفانه پژوهشگران از این عنصر غافل اند و چون روش پژوهش را درست نمی دانند دچار سردرگمی می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه باتاکید بر اینکه باید پژوهش ها مستند باشد اظهار داشت: کسی در پژوهش موفق است که دغدغه مند باشد و اگر این گونه باشد پژوهش های موفقی هم از او منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام  والمسلمین خسروپناه ادامه داد: بسیاری از پژوهشگران و بزرگان دینی چون دغه دغه دین و جامعه  داشتند با وجود انواع مشکلات، آثار موفقی از خود به یادگار گذاشتند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران  گفت: پژوهشگری موفق است که مجهز به ابزار روز ، با استفاده از این ابزار می توان  از انواع شبهات روز با خبر بود و پاسخ روشن داد.

این استاد حوزه با بیان اینکه یکی از فعالیت های پژوهشگر باید مطالعه آثار ادبا و فرهیختگان باشد، اظهار داشت: پژوهشگران باید درست‌نویسی را فراگرفته و آثار ادبا را مطالعه و سخنان کسانی را که بدون غلط صحبت می‌کنند گوش بدهند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha