چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام یوسفیان مرکز تخصصی مهدویت

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت از فعالیت ۱۰ گروه پژوهشی در این مرکز برای پاسخ به شبهات مرتبط با مهدویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یوسفیان شب گذشته در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در مرکز تخصصی مهدویت، اظهار داشت: پژوهش در این مرکز در راستای ارتقای سطح آموزشی و ارتقای فرهنگ مهدویت می باشد.

وی ابراز داشت: در این مرکز، 10 گروه پژوهشی در گروه های خاص برای حرکت علمی دانش پژوهان برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه بستر لازم برای تحقیق در زمینه های خاص فراهم شده است، خاطرنشان ساخت: آموزش پژوهش محور از ویژگی های 10 گروه پژوهشی این مرکز تخصصی می باشد.

حجت الاسلام یوسفیان با بیان این مطلب که در حال حاضر این گروه های علمی یکی از مراکز مناسب جهت مشاوره علمی در زمینه مهدویت می باشند، تصریح کرد: بسیاری از طلاب و دانشجویانی که در این زمینه پژوهش می کنند، استفاده های بسیاری از این گروه ها می برند.

وی بیان داشت: از دیگر ویژگی های این مرکز می توان به پاسخگویی دقیق به سؤالات مهدوی اشاره کرد؛ چراکه هرچه شبهات ظریف تر می شود، پاسخ ها نیز باید تخصصی تر باشد.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت گفت: خوشبختانه در زمینه حضور مبلغان متخصص مهدویت در سراسر کشور، گشایش های بسیار خوبی ایجاد شده است.

حجت الاسلام یوسفیان اظهار داشت: از دیگر فعالیت های پژوهشی در این مرکز، انتشار مجله علمی انتظار موعود است که تاکنون 47 شماره از آن به چاپ رسیده است؛ البته مجله عمومی امان نیز زیر نظر این مرکز به چاپ می رسید که به بنیاد مهدی موعود (عج) واگذار شده است.

وی ابراز داشت: عرضه نشریه الکترونیکی سپیده سحر از دیگر برنامه های پژوهشی این مرکز است که برای اشخاصی که به دنبال مباحث نیمه تخصصی در زمینه مهدویت می باشند، مناسب است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به سامانه پژوهشی این مرکز، خاطرنشان ساخت: این سامانه یکی از بهترین مراجع و منابع موضوع مهدویت بوده که در آن پایان نامه ها، کتاب ها، اساتید مختلف و آنچه یک محقق در زمینه مهدویت دنبال می کند، در آن گردآوری شده و در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

حجت الاسلام یوسفیان افزود: مرکز تخصصی مهدویت در فضای کتاب ورود بسیار خوبی داشته و بسیاری از آثار این مرکز، نوشته پژوهشگران مرکز تخصصی می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون قریب به 30 نشست علمی در موضوعات گوناگون در این مرکز برگزار شده است که در قالب نرم افزار و کتاب های تخصصی ارائه خواهد شد.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: حضور در عرصه های گوناگون از جمله دو همایش بزرگ «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» و «دکترین مهدویت» از دیگر فعالیت های این مرکز بوده است.

حجت الاسلام یوسفیان اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات سی دی «ظهور نزدیک است» و همچنین پاسخ های عالمانه و کارشناسی به شبهات «احمد الحسن» از جمله فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: بیش از یک هزار موضوع در شاخه های گوناگون علمی در این مرکز دسته بندی شده است که دست پژوهشگران را برای پژوهش در عرصه مهدویت با رویکردهای خاص باز گذاشته است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha