شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه / محقق و پژوهشگر حوزه گفت: بعضی ها هر حادثه ای در دنیا را مقدمه ظهور می دانند و با این حرفها و سخنان کذب اعتقادات جوانان را به بازی گرفته اند و این مسائل جز این که مردم را در اعتقاد خود سست کند، هیچ فائده ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی قمی در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع) که در مؤسسه فقهی دارالثقلین حضرت ولی عصر(عج)  قم برگزار شد به ابعاد سیاسی و اجتماعی امام یازدهم(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری(ع) در شرائط بسیار سخت سیاسی  و تحت فشار خلیفه بنی عباسی قرار داشت به  طوری که کمتر امامی بود که در چنین شرائط سخت قرار گرفته باشد.

وی بیان داشت: آن چنان فشار سیاسی خلفای معاصر بر حضرت سخت بود که حتی اجازه نمی دادند حضرت نامه ای به شیعیان بدهد. ولی حضرت در پوشش های مختلف با مردم در ارتباط بودند.

حجت الاسلام حسینی قمی اظهار داشت: یکی دیگر از نشانه های شناختن زمان سخت سیاسی حضرت، روایاتی است که از این بزرگوار نقل شده که به 500  روایت هم نمی رسد در حالی که امامان دیگر بالغ هزار حدیث داشتند.

استاد حوزه افزود: فشار  بر آن حضرت آن چنان  زیاد بود که امام نمی توانست حتی امام بعد خود را به شیعیان معرفی کند، ولی  این شرائط را در زمان سایر امامان نمی بینیم. دلیل دیگر این سختی، زمان تولد امام دوزادهم (عج)بود که حتی بسیاری از نزدیکان این امام هم از زمان تولدش خبر نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی ها، گرفتار برخی شبهات در بحث یمانی شده اند و برخی هم در این رابطه دین مردم را به بازی گرفته و از سادگی مردم سوء استفاده می کنند و این یک مصیبت بزرگ است.

محقق و پژوهشگر حوزه اظهار داشت: بعضی ها هر حادثه ای در دنیا را مقدمه ظهور می دانند و با این حرفها و سخنان کذب اعتقادات جوانان را به بازی گرفته اند  و این مسائل جز این که مردم را در اعتقاد خود سست کند، هیچ فائده ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی قمی به حیات علمی آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام حسن عسکری(ع)  درهمین سختی ها 200 صحابی را تربیت کرده اند و برای تبلیغ دین به اقصی نقاط فرستاده اند و این مهمترین کارهای دوران امامت ایشان است.

انتهای پیام:40/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha