شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
بهشتی نژاد

حوزه/ استاد حوزه اصفهان گفت: معارف مهدویت(عج) از شیرین ترین معارف دینی است که جاذبه آن بسیار زیاد است و شایسته است کارشناسان و پژوهشگران حوزه دین بیش از پیش با دسترسی به منابع غنی چهره نورانی آن حضرت را در آیینه شفاف دینی بشناسانند و به شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به  نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان، حجت ابن الحسن العسکری(عج)، گفت: منصب امامت از مناصب الهی است که خداوند متعال به بندگان خاص خود مرحمت کرده است.

وی افزود: مقام امامت پس از یک سلسله از ویژگی های ذاتی و اکتسابی به دست می آید و کسانی که به این مقام می رسند از سوی خداوند متعال به این مقام نائل می شوند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به آیه 124 سوره بقره که می فرماید: "وَ إِذِ ابْتَلي إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً " گفت: خداوند پس از آنکه حضرت ابراهیم(ع)  از آزمون های دشوار و امتحانات سخت سر بلند بیرون آمد، پس از مقام نبوت به وی مقام امامت نیز اعطا کرد که این نشان می دهد منصب امامت بالاتر از منصب نبوت و مناصب الهی دیگراست.

 وی  با اشاره به امامت رسیدن حضرت صاحب الزمان(عج) در سن کودکی اظهار داشت: دشمنان تشیع شبهاتی را در خصوص مساله سن به امامت رسیدن امام زمان(عج) مطرح می کنند، ولی باید توجه داشت مساله سن در نبوت و امامت اصلا مطرح نیست و اینها مناصبی است که بر اساس عنایات الهی اعطا می شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان  افزود: از طرف دیگر ما شاهد هستیم در تاریخ، پیش از ائمه معصومین(ع) در زمان انبیاء الهی نیز مساله سن اهمیت نداشته است؛ آنجایی که حضرت عیسی(ع) در گهواره به سخن می آیند و می فرماید: "قال انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا" و یا همان‌گونه که خداوند در قرآن در شأن حضرت‌یحیی فرمود: «یا یحیی خُذِ الکتاب بقوةٍ و آتیناهُ الحُکمَ صبیًّا.

حجت الاسلام بهشتی نژاد خاطرنشان کرد: از طرفی در تاریخ ائمه اطهار(ع) هم شاهد هستیم که حضرت جوادالائمه(ع) قبل از سن بلوغ به امامت می رسند و مناظرات ایشان با یحیی ابن اکثم و مغلوب کردن او در این مناظرات نشان از موهبت الهی امامت به حضرت جواد الائمه(ع) داشت در حالی که ایشان در آن زمانی سن چندانی نداشتند.

وی در پایان اظهار داشت :معارف مهدویت(عج) از شیرین ترین معارف دینی است که جاذبه آن بسیار زیاد است و شایسته است کارشناسان و پژوهشگران حوزه دین بیش از پپیش با دسترسی به منابع غنی چهره نورانی آن حضرت را در آیینه شفاف دینی بشناسانند، تا با شناخت کامل آنها در مقام پاسخ به این شبهات بر آیند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha