پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید همسو و همراه با ستاد بازسازی عتبات عالیات در مسیر خدمت رسانی به حرم های اهل بیت علیهم السلام گام بردارند که در این صورت برکت کار نیز زیاد می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات در قم  گفت: خدمت به حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام همواره از سوی شیعیان و حتی اهل سنت وجود داشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: غیر از وهابیت که نگاهی تنگ نظرانه و خصمانه به اهل بیت علیهم السلام و شیعیان دارند و اجازه خدمت رسانی به حرم های شریف اهل بیت علیهم السلام را نمی دهند، ولی در عراق از گذشته این خدمت رسانی وجود داشته است.

وی با اشاره به توجه ایرانیان از گذشته برای خدمت به حرم های اهل بیت علیهم السلام گفت: مسئولان و حاکمان ایران اسلامی، حتی از زمان پادشاهان، صرف نظر از مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و...، عنایت خاصی به عتبات عالیات معصومین علیهم السلام داشته اند؛ البته این خدمت به عتبات عالیات و حرم های اهل بیت علیهم السلام، نمی تواند فعالیت ها و اقدامات ناپسند آنها را محو کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: متأسفانه در هشت سال دفاع مقدس، جنگی بزرگ میان ایران و عراق به وجود آمد و کینه را در دل های شیعیان بوجود آورد؛ زیرا دشمن می دانست که اهل بیت علیهم السلام رمز وحدت و انسجام مسلمانان به ویژه شیعیان است، از این رو این جنگ به راه انداخته شد.

وی به اختلاف افکنی های جریان های افراطی و تکفیری در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: سعودی های وهابی  کاملاً نشان دادند که بیش از این که مسلمان باشند و با آنها ارتباط داشته باشند، با صهیونیست ها هستند و با آنها ارتباط دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: مسلمانان حقیقی باید این ظرفیت بزرگی که خداوند برای اهل بیت علیهم السلام قرار داده و ایشان را وسیله اتحاد و همدلی امت اسلامی قرار  داده، حفظ کرده و از هر کار و رفتاری که این اتحاد و انسجام را خدشه دار می کند، جلوگیری کند.

وی فعالیت دفاتر بازسازی  ستاد عتبات عالیات در سراسر کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در مسیر خدمت به اهل بیت علیهم السلام نباید کسی طبل جدا بزند. وقتی نهادی در عرصه خدمت به این حرم های شریف فعال هستند، باید کارها با محوریت آنها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به نقش حضرت آیت الله العظمی سیستانی در اتحاد مردم در عراق اشاره کرد و گفت: ایشان دغدغه ای جز عزت اهل بیت علیهم السلام و شیعیان ندارند. ایشان در عین خطرات زیاد، سال ها در عراق زندگی کرده اند و همواره بر اتحاد و انسجام مسلمانان تأکید دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید همسو و همراه با ستاد بازسازی عتبات عالیات در مسیر خدمت رسانی به حرم های اهل بیت علیهم السلام گام بردارند که در این صورت برکت کار نیز زیاد می شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گزارشی از فعالیت های این ستاد ارائه داد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha