چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
زمانی در نشست نفوذ استکبار مدرسه دارالشفا

حوزه/ معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به خطر نفوذ استکبار، گفت: یکی از خطرات امروز، تلاش غرب در ایجاد تزلزل پایه های اصل ولایت فقیه و سوق دادن جامعه به سوی حکومت های مدنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی شامگاه چهارشنبه در اجلاسیه اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین که با موضوع «رفتارشناسی نفوذ استکبار و بررسی اوضاع منطقه» در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان بزرگ انقلاب بارها تاکید کرده اند که راهکارهای نفوذ را بررسی کنید تا دشمن از این فرصت استفاده نکند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اعتمادی به آمریکا و دولت های غربی در عمل به تعهدات خود وجود ندارد، گفت: همچنین معظم له تاکید کردند تا وقتی که طرف مقابل به تعهدات خود در این پیمان عمل کند، ما نیز ادب دینی حکم می کند به تعهدات خود عمل کنیم.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه افزود: قرآن کریم در آیات خود بر ضرورت هوشیاری نسبت به اقدامات دشمنان تاکید می کند و اشاره دارد که دشمنان اگرچه صلح کنند، اما دائما در حال نفوذ و خط دهی به مزدوران در داخل امت اسلامی خواهند بود.             

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه به راهکارهای اهم نفوذ استکبار اشاره داشت و گفت: اولین و مهم ترین راهکار نفوذ غرب «ترویج اندیشه سکولاریسم و تفکر دموکراسی غربی و حاکمیت انسان به جای حاکمیت الله و تشکیک در مبانی اصل ولایت فقیه» است.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه جهانی اسلام سه دیدگاه حکومتی مطرح است، گفت: دیدگاه نخست به «حاکمیت دینی بدون نقش مردم» اعتقاد دارد؛ دیدگاه دوم به «حاکمیت مردم بدون نقش خدا» می پردازد و دیدگاه سوم نیز بر «حاکمیت خدا همراه با نقش مردم» تاکید دارد.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه افزود: «دیدگاه حاکمیت دینی بدون نقش مردم»  را در تاریخ گذشته از خلفای اموی، عباسی و عثمانی شاهد بوده ایم و امروز داعش این مدل حکومتی را مطرح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه غربی ها به مدل «حاکمیت مردم بدون نقش خدا» معتقد هستند، گفت: امروز دنیای غرب درصدد تزریق این تفکر به جوامع اسلامی است.

*مدل حکومتی که امام خمینی(ره) ارائه داد

وی با اشاره به مدل «حاکمیت خدا همراه با نقش مردم»، گفت: امام خمینی(ره) در ابتکار خود با تلفیق زیبای جمهوری اسلامی تفکری از مدل حکومتی جدید به تمام جوامع جهانی ارائه دادند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه کشور مصر در مقطعی پرچمدار حاکمیت دینی در بود، گفت: بنده با تعدادی از علمای الازهر صحبت می کردم آنها به صراحت می گفتند ما حکومت مدنی می خواهیم؛ آنها دچار مشکل هستند چرا که نمی توانند حاکمیت الهی را در شرایط امروز با واقعیت ها تطبیق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: یکی از خطرات امروز، تلاش غرب در ایجاد تزلزل پایه های اصل ولایت فقیه و سوق دادن جامعه به سوی حکومت های مدنی است.

*شیخ زکزاکی چگونه با افکار امام خمینی(ره) آشنا شد؟

وی با اشاره به زمینه های آشنایی شیخ ابراهیم زکزاکی با تشیع و انقلاب اسلامی، ابراز داشت: این عالم شیعه برای بنده نقل می کرد هنگامی که در نیجریه در رشته علوم سیاسی تحصیل می کردم، استاد آمریکایی داشتیم که در تحلیل سیاسی خود می گفت دونوع قدرت مادی و معنوی در جامعه بشری داریم و از ایران مثال می زد که قدرت مادی در اختیار پهلوی قرار دارد اما قدرت معنوی و تاثیرگذار در اختیار امام خمینی(ره) است.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه افزود: این قدرت معنوی و تاثیرگذار موجب شد شیخ ابراهیم زکزاکی با اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی توطئه دوم نفوذ را «ترویج فساد و ابتذال اخلاقی و بی توجهی به دین» دانست و گفت: دشمنان این تجربه را در آندلس انجام دادند و پیشرفته ترین کشور اسلامی را به گونه ای ساقط کردند که امروز مروج مسیحیت در دنیاست.

وی افزود: اقدامات مفسدانه غرب در قالب روابط نامشروع، شبکه های ماهواره ای، اعتیاد، بی حجابی و موارد دیگر در حال گسترش در جامعه است.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به اینکه راهکار سوم نفوذ استکبار «تزریق اندیشه سازشکارانه با استعمار غرب، تسلیم، ظلم پذیری و سکوت در برابر ظلم به دیگر ملت ها می باشد»، گفت: ارعاب از ابزارهایی است که ملت های مسلمان همواره با آن مواجه بوده اند؛ اگر قهرمانی امام خمینی(ره) نبود که ارعاب ها را خنثی کند، ممکن بود برخی دولتمردان ما سر تسلیم فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: مبارزه سرسخت و سازش ناپذیر در برابر ظلم استکبار جهانی از اصول انقلاب است.

*نسبت به آزادی تبلیغی جریان های انحرافی نگران هستیم   

وی، چهارمین راهکار نفوذ استکبار را «آزادی تبلیغ عقاید انحرافی در رسانه ها» دانست و گفت: این مسئله را در دوره از مقطع تاریخ انقلاب داشتیم و نگران هستیم آزادی های تبلیغی برای جریان های انحرافی آغاز شود.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه «تضعیف بنیه اقتصادی نظام» پنجمین راهکار نفوذ استکبار است، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها هشدار داده اند که علما و مسئولان دچار مسابقه اشرافی گری نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، «اختلاف افکنی بین جریان های درون شیعه، حوزه و مذاهب اسلامی» را ششمین راهکار نفوذ استکبار عنوان کرد و گفت: هفتمین راهکار نفوذ استکبار نیز «غفلت مسئولان و مردم از تجهیز سلاح» است؛ قرآن به ما هشدار داده که تولید سلاح نباید متوقف شود؛ عقب نشینی نسبت به این مسئله خطری بزرگ محسوب می شود.

وی، هشتمین راهکار نفوذ استکبار را «نفوذ جاسوسان دشمن بر پیکره نهادهای مختلف کشور» عنوان کرد و ابراز داشت: این نگرانی در حوزه های علمیه نیز وجود دارد.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه های علمیه، علما و اساتید تمامی راهکارهای نفوذ و مواجه با غرب را بررسی و به وظیفه روشنگری خود عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/313/33

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha