شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر

حوزه/ امام جمعه نوشهرگفت: تنها کلید قبولی اعمال، اخلاص می باشد و این امر سبب کمال و برتری اعمال و بروز بسیاری از فضایل و محاسن اخلاقی می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر با اشاره به تعریف اخلاص و خصوصیات آن  بیان داشت: تنها کلید قبولی اعمال، اخلاص می باشد. البته اخلاصی که به معنای انجام عمل تنها برای رضای خدا و خالی از هرگونه اغراض دیگر باشد و در این صورت است که این امر سبب کمال و برتری اعمال و بروز بسیاری از فضایل و محاسن اخلاقی می گردد.

وی اظهار داشت: اخلاص را باید در سه مرحله رعایت نمود؛ اول قبل از عمل است که باید دید انگیزه ما برای انجام آن عمل چیست؟ برای جلب نظر خدا یا جلب نظر دیگران است! سپس مرحله بعد اخلاص داشتن در حین عمل می باشد؛ یعنی با نیت خدایی و پاک و به دور از هر گونه ریا، امیال نفسانی و شیطانی کار را شروع نمائیم.

امام جمعه نوشهر خاطر نشان نمود: امام صادق (ع) می فرمایند: "باقی ماندن بر عمل از اصل عمل سخت تر است". لذا سومین مرحله، اخلاص داشتن بعد از عمل است؛ لذا اگر انسان قبل و حین عمل اخلاص داشته باشد، ولی بعد انجام کار، منت گذاشته و به این امر توجه ننماید کارش تباه و بی ثمر خواهد بود.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha