شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
طلاب زبان

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین از تحصیل ۱۷۵ طلبه برادر و خواهر در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام شیخ علی قمی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین که بعد از نماز ظهر و عصر، با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: از شخص آیت الله حسینی بوشهری تقدیر و تشکر داریم؛ چراکه هر زمان خدمت ایشان رسیدیم، به صورت ویژه ما را تشویق کرده و پشتیبان ما در مسائل مادی و معنوی بوده اند.

وی با بیان این مطلب که مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین به صورت خاص در دو زبان اسپانیایی و پرتغالی مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: این مرکز به صورت تمام وقت فعالیت دارد؛ چراکه طلاب نماز صبح خود را به صورت جماعت در این مکان اقامه کرده و تا اذان مغرب به صورت تخصصی تحصیل می نمایند.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با بیان این مطلب که داشتن مدرک سطح 3 برای حضور طلاب در این مرکز الزامی است، خاطرنشان ساخت: این مرکز از سال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز 16 دوره در این مرکز برگزار شده است.

حجت الاسلام قمی با بیان این مطلب که برای هر سال تحصیلی 20 نفر از طلاب پس از مصاحبه های سخت و گذراندان 3 ترم فشرده انتخاب می شوند، تصریح کرد: محتوای آموزشی این مرکز در طول 4 سال انجام و طلاب در در ابتدا زبان اسپانیایی و بعد از آن زبان پرتغالی را فرا می گیرند.

*سرفصل های تحصیلی مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین

وی بیان داشت: مسیحیت، یهودیت، روش گفتگوی مؤثر با سایر ادیان، روش جذب کشیش و ... سرفصل های تحصیلی این مرکز می باشد.

*تربیت 20 استاد مسلط زبان اسپانیایی

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با اشاره به اینکه در این 16 دوره آموزشی، 20 استاد زبان اسپانیایی تربیت کرده ایم، اظهار داشت: تمامی این عزیزان ملبس به لباس مقدس روحانیت بوده و به صورت پیشرفته، اسپانیایی را تدریس می نمایند.

حجت الاسلام قمی افزود: همچنین در حوزه زبان پرتغالی نیز 15 استاد مسلط در این مرکز حضور دارند.

*تحصیل 175 طلبه برادر و خواهر در این مرکز

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 175 زبان آموز اسپانیایی و پرتغالی در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند، ابراز داشت: 30 نفر از این تعداد از بانوان طلبه بوده و تا به امروز 10 جلد محتوای آموزشی تولید کرده ایم.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین خاطرنشان ساخت: طلاب پس از فراگیری دروس و برای حضور در آمریکای لاتین، با شناختی کامل وارد این کشورها شده و گزارشی مفصل به آنان ارائه می شود.

*تولید یک هزار ساعت برنامه معارفی به زبان اسپانیایی و پرتغالی

وی تصریح کرد: امروز نخستین شبکه معارف اسپانیایی و پرتغالی در این مرکز راه اندازی شده که تاکنون یک هزار ساعت برنامه ضبط نموده و در حال ساخت استودیویی مجهز می باشد.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین در پایان گفت: با مراکز، سایت ها، دانشگاه ها، رادیوها، کلیساها و ... گوناگونی همکاری و تعامل داشته و مبانی معتدل و عاقلانه تشیع جای خود را به خوبی باز کرده است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha