جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بانوان

حوزه/ مدرس حوزه خواهران با تأکید بر این‌که انسان باید همواره ولی عصر(عج) را ناظر بر اعمال خود بداند، بیان کرد: فرد به سبب احساس حضور مرتکب گناه نمی‌شود، ولی ممکن است به سبب احساس ظهور مرتکب گناه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، خانم براریان،‌ مدرس حوزه خواهران مازندران، در نشست «نقش زنان در زمان غیبت امام عصر(عج)» در مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران الزهرا(س) بابل، به تبیین وظایف زنان و مردان در عصر غیبت پرداخت و گفت: برخی از اعمال در عصر غیبت مشترک میان آقایان و بانوان و برخی دیگر مختص هر گروه است.

وی افزود: علما در کتاب‌های خود بیش از 50 وظیفه برای بانوان در عصر غیبت بیان کرده‌اند که تجلی احساس حضور در محضر امام زمان(عج) نه احساس ظهور، مطابقت شخصیت خود با شخصیت ایشان و معرفت داشتن نسبت به حضرت حجت(عج) از مهم‌ترین این وظایف بیان شده است.

مدرس حوزه با تأکید بر این‌که انسان باید همواره ولی عصر(عج) را ناظر بر اعمال خود بداند، بیان کرد: فرد به سبب احساس حضور مرتکب گناه نمی‌شود، ولی ممکن است به سبب احساس ظهور مرتکب گناه شود.

وی یادآور شد: تمام افراد به ویژه خواهران طلبه باید بدانند که امام زمان(عج) ناظر بر تمام اعمال، رفتار و کردار آن‌ها است، به همین دلیل همواره احساس حضور حضرت حجت(عج) را بیشتر در دل و جان خود تقویت کنند.

براریان با اشاره به سخنی از آیت‌الله مصباح مبنی بر این که «شیطان خالقیت خدا را قبول داشت و مشکل در ربوبیت بود»، ابراز داشت: افراد بسیاری خداوند متعال را خالق خود می‌دانند، ولی به چه میزان نسبت به تدبیر الهی ایمان و عقیده دارند؟

وی با تاکید بر این که فرد نباید در هنگام مشکلات چشم به دیگران داشته باشد، چرا که خداوند متعال گره گشای حقیقی است، افزود: باید لحظه به لحظه به یاد خدا بود و از این مهم غفلت نکرد.

این کارشناس حوزوی در ادامه با اشاره به این‌که انسان باید همواره منتظر امام زمان(عج) باشد، خاطرنشان کرد: فرد منتظر باید تفکر خود را با شخصیت ولی عصر(عج) تطبیق دهد، اگر انسان خود را به شخصیت و منش اهل‌بیت(ع) نزدیک نکند، انتظار او تنها یک ادعا است.

براریان در پایان با اشاره به لزوم معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) تصریح کرد: منظور شناخت شناسنامه‌ای نیست. بلکه معرفت حقیقی با مطالعه آیات و روایات به دست می‌آید. لذا نسبت به وجود ولی امر(عج) معرفت واقعی داشت.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha