شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ متاسفانه در چند سال اخیر کشتارهای عجیبی در جهان اسلام روی می دهد، هزاران مسلمان در حج، سوریه، عراق، یمن، نیجریه و... کشته می شوند؛ چند هزار نفر دیگر باید کشته شود که کشورهای اسلامی متوجه توطئه ها شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، پیش از ظهر امروز در کمسیون "عوامل آسیب زا در جهان اسلام" بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در هتل استقلال تهران گفت: مهمترین عامل رشد تفکرات انحرافی در جهان اسلام، شیوع تفکرات تندروتر از مذاهب اصلی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شیعه و سنی سال ها در کنار هم با عزت و آرامش زندگی کرده اند، ولی تفکر وهابی با ایجاد شکاف در این بین مسلمانان، زمینه رشد تفکرات انحرافی را ایجاد کرد و امروز نیز این همه کشتار را روی دست جهان اسلام گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیسم جهانی  به عنوان پشت پرده تفکر وهابی، علاقه دارند این تفکر منحرف به کار خود ادامه دهد، ابراز داشت: صهیونیستم جهانی از تفکرات ویران گر حمایت می کند و می خواهد مسلمانان همیشه در رنج و مشکل باشند تا دیگر کسی به یاد اسرائیل نیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: غربی ها همیشه بیشترین بهره ها را از این مساله برده اند؛ فوکویاما نظریه پایان تاریخ رابرای استیلای همشگی تمدن غربی ارایه کرد و هانتیگتون نظریه جنگ تمدن ها را مطرح کرد؛ او می گفت درجنگ بین تمدن غرب و اسلام باید در بین این کشورها بحران ایجاد کنیم و وقتی آنها ضعیف شدند می توانیم فرهنگ خود را بر آنها تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: آنها تلاش می کنند توسط گروهی که خود آنان را تربیت کرده و به آنها سلاح داد ه اند، هرجایی که نشانی از رشد و ترقی مسلمانان دیده می شود، به سمت آن رفته و آن را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در سال  2015 میلادی کشورهای اسلامی 500 میلیاردلار از ارزان شدن نفت ضرر کردند که سود آن را کشورهای غربی بردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه افزود: خرابی های جنگ های منطقه به سود کشورهای غربی است، زیرا به دلیل ضعف کشورهای اسلامی مواد خام و همچنین مهندسی های جدید باید به دست غربی ها انجام شود و باز هم آنها صنایع خود را در این عرصه فعال می کنند.

وی اظهارکرد: برنامه های آنها علیه جماعت اسلامی است؛ آنها در مرحله اول تلاش می کنند که جمعیت مسلمانان را به هر شکل کم کنند و جلوی رشد آن را بگیرند، به همین دلیل سعی در ایجاد بحران در خانواده ها دارند؛ رواج فساد و عدم رغبت جوانان به ازدواج و سپس تلاش در جهت عقیم کردن جمعیت مسلمانان از جمله برنامه های آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر کشتارهای عجیبی در جهان اسلام روی می دهد؛ هزاران نفر در حج کشته می شوند و هزاران نفر در سوریه، عراق، یمن، نیجریه و...؛ واقعا چند هزار نفر دیگر باید کشته شود که کشورهای اسلامی متوجه این توطئه ها شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: دنیای استکبار، جماعت مسلمان را خطر بزرگی می دانند و به همین این همه بحران را در جهان اسلام ایجاد می کنند، چرا که می دانند اسلام دین فطرت ها است و مگر می شود که کسی قرآن و پیامبر(ص) را بشناسد و عاشق آنها نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز با نامه های خود غوغایی در غرب ایجاد کرده و به ما ثابت کردند که اگر وجدان جهانی را خطاب قرار دهیم روح های آنها با ما خواهد بود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha