چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام عابدیان

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خواستار توجه بیش از پیش طلاب و فضلا به مطالعه شرح حال علمای گذشته برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدحسن عابدیان در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی  که به مناسبت جشن میلاد حضرت رسول(ص) گرد هم آمده بودند، اظهارداشت: امروز دشمنان با همه توان و تشکیل اتاق های فکر خود در صدد انحراف در دین و گمراه کردن مسلمانان هستند.

مدیرگروه فقه مقارن مجمتع آموزش عالی فقه افزود: امروز مسلمانان برای خودسازی و مقابله با دشمنان نیازمند الگو هستند.

حجت الاسلام عابدیان ادامه داد: وقتی انسان نقشه راهی را داشته باشد بدون تردید دچار گمراهی و انحراف از مسیر مستقیم نمی شود.

وی تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای اینکه از آسیب ها و خطرها در امان بماند بیش از گذشته نیازمند الگو است.

استاد مدرسه حجتیه بیان داشت: بزرگترین و کامل ترین الگو بشریت سیره و روش زندگانی پیامبرعظیم الشان اسلام است که همه عمر با برکت خود را در راه هدایت و رسالت پیامبری خود هزینه کرد تا بشریت به سلامت به سر منزل مقصود برسد.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: مطالعه شرح حال بزرگان و علمای گذشته بدون تردید می تواند نقشی الگویی و انسان ساز ایفاکند، بنابر این طلاب از آن غفلت نکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: ملت های اسلامی یک امت هستند، همان‌گونه که دین اسلام، دین واحد است و هدف نهایی از تشکیل اسلام، تشکیل امت واحده است.

وی افزود: هدف پیامبر اکرم(ص) از تشکیل حکومت اسلامی این بود که همه مسلمانان بتوانند در سایه این حکومت به آبادانی و تعالی مادی و معنوی برسند.

حجت‌الاسلام عابدیان خاطرنشان کرد: امت اسلامی، امتی بزرگ و فراگیر است که در داخل این امت کشورهای بسیاری با سلایق مختلف نژادی، فکری و زبانی زندگی می‌کنند و نیاز است بررسی شود که چه راهکارهایی می‌تواند این سلایق مختلف را در کنار هم جمع‌آوری که برپایی سمینارها و کنگره های بین المللی بدین منظور شکل می گیرند.

وی ادامه داد: برای تحقق امت واحده اسلامی  نیاز است بررسی‌هایی درباره روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و اقتصادی جوامع مسلمان صورت بگیرد تا مشخص شود چه راهکارها و تعاملاتی می‌تواند این امت واحده را روز به روز به تعالی رسانده و پرچم اسلام را در سراسر عالم به اهتزاز درآورد.

حجت‏الاسلام عابدیان درباره لزوم تداوم وحدت در جامعه اسلامی بیان داشت: وحدت در بین امت اسلامی مورد تأکید قرآن کریم، پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده که بروز و ظهور آن در روایات رسیده  از زندگی امام علی(ع) به وفور دیده می‏شود.

وی در ادامه از تلاش ها و فعالیت های بنیاد بین المللی  نهج البلاغه به مسئولیت آیت الله دین پرور تشکر و قدردانی کرد و گفت: این بنیاد دارای آثار و برکات بیشماری است که امروز شاهد تجلیل از نخبگان اولین دوره کارگاه آموزشی دوره مبانی مدیریت اسلامی در نهج البلاغه هستیم.

انتهای پیام   17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha