شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز کردار و گفتار همه مسلمین باید در جهت تقویت وحدت و برادری اسلامی باشد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک ایام هفته وحدت به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: مساله وحدت شیعی و سنی یکی از ضرورت های امروز جهان اسلام است که علمای تراز اول شیعه و سنی بر آن تاکید دارند.

وی با بیان این که باید مراقب قدم ها و قلم هایی که در مسیر تفرقه افکنی هستند، بود، گفت: بر اساس آموزه های اسلامی  هر کسی قدمی بردارد و قلمی بزند که باعث شود جان یک مسلمان در خطر بیفتد این کار و قول او حرام شرعی است و متاسفانه باید گفت که گاهی دیده می شود به خاطر برخی کارها و برخی حرف های وحدت شکن و اختلاف انگیز، جان مسلمین به خطر می افتد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: به ویژه امروز در فضای مجازی باید مراقبت کرد که نشر برخی عکس ها و مطالب و محتواها به وحدت اسلامی ضربه نزند، چرا که دشمن به دنبال سواستفاده از همین زمینه های اختلافی و تنش آفرین است.

وی با بیان این که حفظ جان مسلمین و اتحاد برای ما واجب است، افزود: کسانی که به تفرقه دامن می زنند مسلم است که بهانه ای به دست داعش می دهند و باعث رشد و توسعه گروه های تکفیری می شوند.

آیت الله فقیهی تاکید کرد: همه مسلمین چه شیعی و چه اهل تسنن باید حرکت به سمت وحدت داشته باشند و اعتصام به حبل الهی داشته باشند که آیه قرآن و دستور اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha