چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله با تاکید بر محور بودن فلسطین درامر مقاومت گفت: امروز مکتب امام راحل و آیت الله العظمی خامنه ای به ما می گوید که چگونه باید علیه نظام استبکار و صهیونیست حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» شیخ نعیم قاسم، عصر امروز در کمیسیون اتحادیه جهانی علمای مقاومت کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: پیگیری امور مرتبط با جهان اسلام باید با رویکرد کارکردی انجام شود و در این راه باید علمای جهان اسلام به یک طرح مشترک برسند.

وی افزود: پیروزی حزب الله لبنان در سال 2006 و پیروزی مقاومت فلسطین علیه اسرائیل، مقاومت در سوریه، جنبش های مردمی در بحرین و یمن برای استکبار گران تمام شده است و به همین دلیل سعی دارند که آنها را شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ مسلحانه علیه اسرائیل و حامیان آن از مهمترین رویکردهایی بود که جریان مقاومت آغاز کرده و در این مسیر به موفقیت های بسیار رسیده است.

معاون دبیرکل حزب الله بیان کرد: امروز آیت الله العظمی خامنه ای و مکتب امام راحل به ما می گوید که چگونه باید علیه نظام استبکار و صهیونیست حرکت کنیم.

وی گفت: مساله فلسطین و آرمان فلسطین مساله محوری ماست و این مساله به این علت نیست که از مردم بخواهیم به سمت ما بیایند و مثل ما فکر کنند، ولی قطعا این اگر این اصل اولویت ما قرار گیرد مشکلات دیگر نیز حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ببینیم که دستاوردهای بزرگی که در لبنان و حزب الله به دست آمده، به چه دلیل است باید به این نکته برسیم که ما روی مساله فلسطین اصرار داشتیم.

وی گفت: رویارویی با تفکر تکفیری که بخش مهمی از نقشه های صهیونیسم هستند بسیار مهم است؛ صهیونیست ها می خواهند نفت ملت های مسلمان را به غارت ببرند و تکفیری ها فقط بخشی از نظام صهیونیسم است.

این عالم لبنانی اظهارکرد: فلسطینی ها که در راس این نبرد قرار دارند باید به عنوان یک محور در این عرصه حضور داشته باشند و حمایت ها را به سمت خود بکشند؛ یعنی در هر جایگاهی که باشند باید به این شکل عمل کنند.

شیخ نعیم قاسم گفت: فلسطینی ها نباید خود را در محورهای دیگر قراردهند زیرا خودشان این محو را باید مدیریت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha