جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کمال حلباوی

حوزه/کمال حلباوی با تاکید براینکه میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) بهترین فرصت گردهمایی مسلمین است گفت: قطعا کنفرانس وحدت زمینه ساز اتحاد آرمانی جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کمال هلباوی بعد از ظهر امروز در مراسم یازدهمین دوره تجلیل از شخصیت ها و پیشگامان تقریب مذاهب در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  گفت: میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) یک مناسبت بسیار عظیم است که همه ملت های مسلمان زیر سایه آن گردهم می آیند.

وی افزود: در این مراسم نمایندگان تمام امت اسلامی تجمیع شده و بر اساس محوریت توحید گردهم می آیند و به دنبال رسیدن به فرمولی برای رسیدن به وحدت عملی هستند.

این اندیشمند اسلامی بیان کرد: در این اجلاس احساس می شود که یک وحدت واقعی در بین ما مسلمانان وجود دارد؛ شاید مسلمانان در برخی از مسایل اختلاف نظر داشته باشند ولی هیچ خانه ای از خانه های مردم عرب زبان نیست که کتاب اقتصادنا شهید صدر وجود نداشته باشد.

وی گفت: عایشه عبد الرحمن یکی از پیشگامان و پرچمداران وحدت اسلامی بود؛ در تاریخ مصر رهبران زن زیادی حضور دارند، ولی این ادیب و شاعر بزرگ، یکی از پیشگامان ادبیات و فرهنگ اسلامی در میان دریایی از بی دینی و لائیکی بود.

هلباوی خاطرنشان کرد: ماهیت مصر در بطن جامعه، یک ماهیت دینی است و افکار سکولاریستی، ماهیتی از مردم این کشور نیست و این بانو سعی می کرد این هویت را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برساند.

وی افزود: تجلیل از این بانو برای الگو سازی فکر اسلامی در میان بانوان جهان اسلام ضروری است، زیرا او کاری کرد که کمتر کسی در جهان عرب انجام داده است و همانا تلاش در یک دوران سخت و پرفشار بر علیه استکبار و تهاجم فرهنگی دشمن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha