جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شیخ عبدالخالق حمادی

حوزه/ این اندیشمند شیعی گفت: دشمنان در تلاش اند تا عامل مذهبی را به عنوان عامل اصلی اختلاف مطرح و اجازه ندهند که کشورهای اسلامی با اصولی چون تشریک مساعی و برادری دوباره به دوران پرشکوه خود برگردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ عبدالخالق حمادی، شامگاه امروز در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت:  امت بزرگ اسلامی در طول قرن های متمادی نتوانسته خود را به هدف غایی که اسلام برای آنها پیش بینی کرده، برساند که این امر به دلیل توطئه های دشمنان بوده است.

وی افزود:  تفرقه و اختلاف مسلمانان باعث دوام سلطه دشمنان بر آنها شده و اما امروز اوضاع در دنیای اسلام متفاوت تر از گذشته است.

شیخ عبدالخالق حمادی ادامه داد: بیداری اسلامی در سراسر دنیای اسلام به شکل محسوسی به چشم می خورد حرکت و نهضت عظیمی در مراحل مختلف در همه دنیای اسلام مشاهده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این حرکت، میل به بازگشت به اصول و مبانی اسلامی که مایه عزت و ترقی است، در میان مسلمانان به چشم می خورد؛ با این حال صحنه همچنان سیال و نیازمند سرانجام یافتن است، زیرا هنوز مشکلاتی دراین زمینه وجود دارد.

حمادی بیان کرد: تقویت و تاکید بر انسجام حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در سطح جهان مهمترین رسالتی است که علمای این عصر به دوش دارند که در این میان نخبگان و دانشمندان و شخصیت های تاثیرگذار جهان اسلام نیز وظیفه همراهی آنها را دارند.

وی گفت: اندیشمندان مسلمان باید این سئوال را از خود مطرح کنند که چگونه می توان اتحاد و انسجام مسلمانان را اولویت اول جهان اسلام قرار داد؟ متاسفانه امروزه مسلمانان با بی توجهی به توطئه اجانب در گرداب تفرقه گرفتار شده اند؛ امروزه شاهد آن هستیم که اسلام ضربات و صدمات جبران ناپذیری از این اختلاف و تفرقه ها خورده است که باید برای این امر فعالیتی عمیق و ریشه دار انجام داد.

این پژوهشگر حوزه دین بیان کرد: در سال های اخیر مشاهده شده است که دشمنان سعی کردند عامل مذهبی را به عنوان عامل اصلی اختلاف مطرح و اجازه ندهند که کشورهای اسلامی با اصولی چون تشریک مساعی و برادری دوباره به دوران پرشکوه خود برگردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha