یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی

حوزه/ رئیس کمیسیون «تدریس و قرآن» با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در خصوص ساختار مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی، بیان داشت: ایجاد معاونت ترویج و تبلیغ در مرکز و ایجاد شعبه های جدید مرکز آموزش تخصصی تفسیر در شهرستان ها از مهم ترین مسائل مطرح شده در خصوص ساختار مرکز بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش دانش آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن که در سالن همایش های رسول اعظم(ع) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در کمیسیون «تدریس و قرآن» بیش از صد دانش آموخته شرکت داشتند، اظهار داشت: مجموعه نظرات دانش آموختگان در 33 بند جهت پیگیری جمع بندی خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در خصوص ساختار مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی، بیان داشت: ایجاد واحدی برای شناسایی و معرفی اساتید به مراکز حوزوی و غیرحوزوی، ایجاد معاونت ترویج و تبلیغ در مرکز، راه اندازی واحد هماهنگی با نهادهای کشوری برای تدریس تفسیر و ایجاد شعبه های جدید مرکز آموزش تخصصی تفسیر در شهرستان ها با هدف استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان از مهم ترین مسائل مطرح شده در خصوص ساختار مرکز بود.

رئیس کمیسیون «تدریس و قرآن» همچنین به نظرات ارائه شده دانش آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی اشاره داشت و گفت: گنجاندن دوره تربیت مدرس در ادامه آموزش ها، ایجاد رشته های جدید در مرکز نظیر «قرائت» و «استشراق»، برگزاری دوره های دانش افزایی برای فارغ التحصیلان، تدوین کتب آموزشی، پشتیبانی علمی و معنوی از فارغ التحصیلان و مدرسان و آموزش زبان دوم در مرکز از مهم ترین مسائل مطرح شده در زمینه محتوا بود.      

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی در ادامه با اشاره به پیشنهادات متفرقه ارائه شده از سوی دانش آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن، گفت: قرار گرفتن درس تفسیر برای پایه های ده گانه حوزه، خروج درس تفسیر حوزه از حالت جنبی به اصلی، تداوم برگزاری همایش و ایجاد دبیرخانه دائمی از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.

وی افزود: لزوم تکمیل وسایل کمک آموزشی، اهتمام بیشتر به مسئله تفسیر، جذب حافظان قرآن برای ایجاد این رشته، لزوم جلوگیری از افراد فاقد صلاحیت در تدریس و تفسیر و راه اندازی آموزش مجازی بخش دیگری از مسائل مطرح شده در کمیسیون «تدریس و قرآن» بود.

رئیس کمیسیون «تدریس و قرآن» همچنین به لزوم ایجاد رشته تفسیری برای پاسخگویی به شبهات تاکید کرد و گفت: تهیه بسته های تفسیر و دروس صوتی، شناسایی و آموزش فارغ التحصیلان جهت معرفی به رسانه ها، ایجاد رشته قرآن و هنر و لزوم بازنگری در اهداف، سیاست ها و سرفصل ها با توجه به مسائل روز از دیگر مسائل مطرح شده توسط دانش آموختگان مرکز بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی همچنین بر لزوم راه اندازی رشته فقه و قرآن تاکید کرد و گفت: کاربردی کردن پایان نامه ها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، تربیت مدرس قرآنی برای کودکان و نوجوانان، ارتباط با شبکه قرآن، زمینه سازی برای حضور اساتید در رسانه ملی و ایجاد زمینه ارتباط فارغ التحصیلان با انجمن قرآن پژوهی و المصطفی بخش پایانی مسائل مطرح شده در کمیسیون «تدریس و قرآن» بود.

انتهای پیام/313/33                

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha