یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
داریانوش عزیزیان

حوزه / کشیش کلیسای شرق آشور گفت: احترام به قومیت ها و تاکید بر اشتراکات از نکاتی است که در ایران به ویژهاستان آذربایجان غربی همواره مورد توجه و تاکید بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، کشیش داریانوش عزیزیان، ظهر امروز در جلسه «اقوام و ادیان، همدلی و همزبانی» که به مناسبت تقارن میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت مسیح(ع) با حضور مسئولین و جمعی از جوانان مذاهب مختلف تشکیل شد، اظهار داشت: همدلی و وحدت به عنوان شاخصه اصلی زندگی محبت آمیز در استان آذربایجان غربی بر تداوم و اتحاد اقوام مختلف افزوده است.

وی بیان داشت: اقوام مسیحی ارامنه و آشوری طی سالیان متمادی به عنوان یک قوم ایرانی بصورت برادرانه و خواهرانه در کنار مذاهب دیگر به وحدت و انسجام و به شکل مسالمت آمیز زندگی کردند، این مهم به عنوان همدلی و هم زبانی اقوام و ادیان مثال زدنی است.

کشیش کلیسای شرق آشور با تاکید بر بیانی از کتاب مقدس درباره زیست و زندگی اذعان داشت: احترام به قومیت ها و تاکید بر اشتراکات از نکاتی است که در ارومیه و استان آذربایجان غربی همواره مورد توجه و تاکید بوده است.

وی با بیان تاریخچه قوم آشوری ها اذعان داشت: بیش از 4 هزار سال از زندگی قوم آشوری در ایران اسلامی می گذرد که این اقوام دارای قدمت دیرینه و نژاد سامی و گویش آرامی می باشد که بحث مسیحیت ارامنه را که آریایی نژاد هستند به هم نزدیک می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha