چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
شیخ نمر

حوزه/ طلاب عربستانی مقیم حوزه علمیه قم به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر محمدباقرالنمر، از علمای شیعه عربستان، یاد و خاطره این شهید مجاهد را گرامی داشته و نفرت و انزجار خود از آل سعود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این  مراسم که  شب گذشته در مدرسه امام خمینی(ره) طلاب حجازی حوزه علمیه قم برگزار شد، یاد شهید نمر و شهدای شیعه عربستان گرامی داشته شد.

در این مراسم آیت الله فاضل المالکی از علمای عراق، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت الله ممدوحی ، حجج الاسلام والمسلمین اعرافی، حکیم و زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه حضور داشتند.

همچنین  طلابی از کشورهای عربستان، بحرین، عراق، امارات متحده عربی و کشورهای عربی و آفریقایی  در این مراسم شرکت کرده بودند.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: نصرت الهی نصیب گروهی می شود که دو شرط مهم را رعایت کنند که اولین شرط آن اطاعت محض از خدا و رسول است؛ خداوند در قرآن نیز بیان کرده است، کسانی  که در  راه من قیام کنند و از من و رسول هم تبعیت کنند پیروز خواهند شد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اظهارکرد: خداوند این جمعیت را همیشه از غم و حزن و کمبود در عرصه نظامی و اقتصادی و .... یاری کرده است.

وی گفت: امت اسلامی همیشه با تقدیم شهدای گران قدر به درگاه الهی این عزت را حفظ و از حزن دور کرده است؛ البته گریه کردن بر مجاهدان با حزن و اندوه متفاوت است.

آیت الله اراکی بیان کرد: اگر مصیبتی بر اثر جهاد ایجاد شود، برای اهل آن غم بار نخواهد بود، بلکه خداوند وعده داده است که این مصیبت به نعمت پیروزی ملحق خواهد شد؛ خداوند نعمت بزرگی به مسلمانان داده است که هم توفیق جهاد است و هم برکات پس از جهاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha