چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام کلباسی

حوزه/ مدیرمراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: انتظار یک راهبرد اساسی برای رسیدن به ظهوراست، ما این راهبرد را طراحی نکرده ایم و همان مکتبی که مهدویت را تعریف کرده است راهبرد انتظار را برای ما مشخص نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در نشست علمی « نقش و جایگاه مهدویّت در راهبردهای نظامی، امنیتی و دفاعی کشور» اظهارداشت: دفاع یک مقوله پردامنه ای است بطوریکه وقتی می گوییم دفاع صرفاً به معنای خاکریز زدن نیست، باید بدانیم این خاکریز وسایل، طرح و نقشه می خواهد، قدرت اقتصادی می طلبد و حتی نیازمند به فرهنگ است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویّت افزود: اگر قرار است مقابل دشمن خاکریزی زده شود، بدون شک باید یک اعتقاد برای ایجاد خاکریز وجودداشته باشد و اگر این اعتقاد و فرهنگ وجود نداشته باشد بدون تردید اصل دفاع همه اش بر باد است.

وی که در جمع اساتید، طلاب و محققان حوزه و دانشگاه سخن می گفت، بیان داشت: ریشه های یک نظام دفاعی بدون شک در نظام فرهنگی و اعتقادی ما نهفته است.

حجت الاسلام  والمسلمین کلباسی ادامه داد: آبشخور هر علمی ریشه در فرهنگ و اعتقادات آن مردمان دارد بطوریکه دلیل شکست بسیاری از نظامی گری ها در جهان قطع این دو ریشه از یکدیگر است.

وی اظهارداشت: اگر پیوند میان فرهنگ و اعتقادات قطع نشود بدون تردید مساله دفاع قوت گرفته و به تبع آن راهبرد امنیتی و نظامی نیز به خوبی عملیاتی خواهد شد.

مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مهدویت و شاخص های آن گفت: مساله و بحث ظهور یک خبر غیبی است و چیزی نیست که در مطالعات اجتماعی یا آزمایشگاه بیولوژیک و یا در محاسبات ریاضی به این مساله رسیده باشیم.

وی تصریح کرد: اخبار مهدویت پیشگویی نیست، نوعی اخبار غیبی است که مبدآ آن غیر عالم است و شواهد و قراین آن در آیات و روایات مکرر آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تاکید کرد: ظهور جزء وعده های حتمی و قطعی است که اتفاق خواهد افتاد و شکّی در آن وجود ندارد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha