پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام مجتبی کلباسی / مدیر مراکز تخصصی حوزه

حوزه/ رئیس کمیسیون «تبلیغ و قرآن» به تاکید اعضای این کمیسیون در تشکیل شورای عالی قرآن و تفسیر در حوزه اشاره داشت و گفت: ایجاد رشته تفسیر تبلیغی و رشته های تفسیری مرتبط با نیازهای جامعه ازمسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش دانش آموختگان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن که در سالن همایش های رسول اعظم(ع) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون «تبلیغ و قرآن»، اظهار داشت: متاسفانه خروجی های حوزه در مراکز تخصصی و غیرتخصصی آشنایی مناسبی با متن قرآن ندارند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: کمبود کتب مناسب برای تبلیغ قرآنی، استفاده از رسانه ها و فضای مجازی، آشنایی فارغ التحصیلان و ائمه جماعات با شیوه های بیان تفسیر و اضافه شدن بیان شیوه های تفسیر در دروس، بخش هایی از مسائل مطرح شده در کمیسیون «تبلیغ و قرآن» بود.

رئیس کمیسیون «تبلیغ و قرآن» بر مهارت آفرینی تبلیغی فارغ التحصیلان مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد کارگروه های مهارت تبلیغی با هدف ارائه تفسیر امری لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی همچنین بر لزوم افزایش تاکید بیشتر به دروس تخصصی بر مسئله تفسیر اشاره داشت و گفت: ایجاد تشکل فارغ التحصیلان و ارتباط با آنها در اقصی نقاط کشور از دیگر مسائل مطرح شده در کمیسیون «تبلیغ و قرآن» بود.

وی همچنین بر لزوم به روز کردن دانش فارغ التحصیلان از طریق پشتیبانی های علمی تاکید کرد و ابراز داشت: نگارش تفسیر برای مقاطع سنی مختلف، معرفی مرکز در دنیا و تقویت تفسیر برای جلسات خواهران از دیگر مسائلی بود که در کمیسیون «تبلیغ و قرآن» مورد اشاره قرار گرفت.

رئیس کمیسیون «تبلیغ و قرآن»در پایان به تاکید اعضای این کمیسیون در تشکیل شورای عالی قرآن و تفسیر در حوزه اشاره داشت و گفت: همچنین ایجاد رشته تفسیر تبلیغی و رشته های تفسیری مرتبط با نیازهای جامعه و تاکید بر پذیرش پایان نامه های کاربردی در مدارج حوزه از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.

انتهای پیام/313/33    

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha