شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ استاد خارج فقه و اصول حوزه بر لزوم تاسیس دبستان های حفظ قرآن تاکید کردند و گفتند: باید نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم در آموزش و پرورش توجه خاصی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، شامگاه پنجشنبه در دیدار با دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، بر لزوم توجه به افزایش جمعیت در کتب درسی تاکید کردند و اظهار داشتند: تفکر «فرزند کمتر، زندگی بهتر» باید حذف شود.

ایشان تصریح کردند: روزی که صدام به کشور حمله کرد، جوانان رشید و دلاور بودند که از این سرزمین دفاع کردند.

معظم له افزودند: امروز به دلیل کاهش رشد فرزندان شاهد افزایش حضور پدران و مادران در خانه سالمندان هستیم که مسئله ای قابل تامل است. 

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم توجه به تدوین کتب درسی تاکید کردند و گفتند: در نگارش کتاب ها از احادیث سازنده و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه بهره گیری شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در کشورهای عربی شاهد تربیت میلیون ها حافظ قرآن کریم هستیم، ابراز داشتند: این مسئله در ایران به زحمت به صدهزار نفر می رسد؛ لازم است که به دانش آموزان علاقه مند جهت حفظ قرآن کریم یک سال مرخصی داده شود.

معظم له در پایان خواستار تاسیس دبستان های حفظ قرآن شدند و گفتند: باید نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم در آموزش و پرورش توجه خاصی صورت گیرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha