چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با مراجع و علما

حوزه/ متاسفانه برخي كشورهاي مسلمان در منطقه با سياست هاي خصمانه بدنبال اختلاف افكني ميان مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حضرت آيت الله سبحاني عصر امروز  در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری که در دفتر این مرجع تقلید برگزارشد، با اشاره به لزوم هم انديشي و برگزاري محافل علمي با حضور انديشمندان دنياي اسلام، گفتند: لازم است با گفتگو، تعامل و گسترش مناسبات ميان علماي جهان اسلام در جهت تقويت وحدت، همدلي و انسجام امت اسلامي تلاش كنيم.

معظم له ادامه دادند: ما خواستار روابط محكم با همه مسلمانان در همه زمينه ها به ويژه در خصوص مباحث علمي هستيم.

ايشان در اين ديدار از تلاش ها و اقدامات رئيس جمهوري و دولت يازدهم در عرصه هاي مختلف قدرداني كردند.

در ادامه دكتر محمد نهاونديان رئیس دفتر رییس جمهوری نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام رئيس جمهوري به حضرت آيت الله سبحاني اظهارداشت: با توجه به شرايط كنوني جهان اسلام و منطقه وظيفه همگان است كه با تمام توان در راستاي افزايش وحدت و انسجام مسلمانان تلاش كنيم.

وی ضرورت اتخاذ رويكرد وحدت گرايانه و توجه به مسائل كلي جهان اسلام را مورد تاكيد قرار داد و گفت: سياست دولت تدبير و اميد اين است كه با برقراري روابط دوستانه و صميمانه ازگسترش و قوت جريانات ضد اسلامي در جهان جلوگيري كند كه در اين راستا اقدامات بسيار خوبي براي ارتقاي سطح روابط سياسي با كشورهاي مسلمان اتخاذ شده است.

نهاونديان با بيان اينكه متاسفانه برخي كشورهاي منطقه با هزينه هاي گزاف به دنبال منافع سياسي و اختلاف افكني بين مسلمانان هستند، تصريح كرد: بايد به جاي تقابل و دشمني براي اتحاد و انسجام مسلمانان تلاش شود.

وی افزود: دولت آمادگي دارد در حوزه ديپلماسي عمومي با كمك علما و انديشمندان حوزه هاي علميه زمينه هاي گفتگو و نزديكي علماي جهان اسلام را در راستاي تقويت وحدت و انسجام امت اسلامي فراهم كند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha