سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان، دعا را بهترین وسیله ارتباط مخلوق با خالق دانست و تصریح کرد: اهمیت ارتباط با پروردگار روشن است و نیازی به استدلال ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری«حوزه» مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، در جلسه تفسیر هفتگی خود، در مدرسه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد به ارزش و اهمیت دعا اشاره و کرد و گفت: مسئله دعا و ارتباط گیری و مناجات با پروردگار یکی از مسائلی است که بسیار توصیه شده و بیش از آنچه فکر کنیم، مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت ارتباط با پروردگار روشن است و نیازی به استدلال ندارد، ابراز داشت: این امر، ارتباط با خداوند قادر است که مایه فخر و مهمترین افتخار محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره آیات انتهایی سوره مبارکه فرقان، تاکید کرد: این مسئله که خداوند دعای بندگان را عامل اعتنا و عنایت می خواند، قابل توجه و اهمیت است.

آیت الله سیدان افزود: برخی اصطلاح هایی مانند ذکر و وِرد دارند که اگر چنانچه انسان مقید باشد که دعای مخصوصی با شرایط و در ساعت ها و وقت ویژه ای انجام دهد، به طور معمول وِرد گفته می شود، ولی زمانی که درخواست و تقاضایی از سوی انسان در ارتباط با خدا باشد، غالبا دعا نامیده می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha