دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تربیت طلاب چند بُعدی و پاسخگو را لازمه واکسینه شدن جوانان در برابر امواج پرحجم و خطرناک فرهنگی دانست و گفت: باید طلبه امروز را با واقعیت های جامعه و جریان های روحانیت گریز آشنا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام، در نشست مدیران مدارس علمیه مشهد، در مدرسه علمیه موسوی نژاد به بیان و تاکید قرآن کریم بر واژه «سئوال» اشاره کرد و گفت: مسئولیت امر مهمی است و با همین نگاه، ذهن و فکر نوجوانان وجوانان به عنوان امانت در اختیار مدیران قرار گرفته، لذا تعلیم و تربیت باید به صورتی همه جانبه باشد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره تفاوت حوزه های علمیه امروز با 50 سال قبل و حجت بودن آنها برای بدنه جامعه، اظهار داشت: همان طور که امروز باید در زمینه تعلیم بکوشیم، می بایست در عرصه تربیت طلاب توانمند نیز تلاش کنیم، زیرا طلبه یک بُعدی نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

*راهکار واکسینه سازی جوانان در برابر امواج خطرناک فرهنگی

مدیر حوزه علمیه خراسان، تربیت طلاب چند بُعدی و پاسخگو را لازمه واکسینه شدن جوانان در برابر امواج پرحجم و خطرناک فرهنگی دانست و گفت: باید طلبه امروز را با واقعیت های جامعه و جریان های روحانیت گریز، آشنا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با تاکید بر این که حوزه های علمیه امروز باید در عرصه تبیین معارف دین، سرباز معرفی کنند، نقش مدیران مدارس را در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اهمیت چگونگی رفتار با طلاب، ابراز داشت: اولین صحنه ای که در ذهن طلبه می ماند، برخورد و رفتار مدیر و مسئولان مدرسه با اوست که باید نسبت به این مورد توجه کرد.

وی همچنین، درباره ارزش تلبس برای طلاب علوم دینی، آن را افتخار حوزویان دانست و تصریح کرد: طلبه مقطع خارج که معمم نمی شود، در اصل و مقدمه طلبگی اش دچار مشکل است که در این زمینه مدیران و استادان می توانند این گونه اصالت های حوزه علمیه را مورد توجه قرار دهند.

*اشتباه محاسباتی غرب

حجت الاسلام و المسلمین فرجام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت حاکم بر منطقه خاورمیانه، ابراز داشت: غربی ها در چند سال اخیر برای ترویج وهابیت برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلانی انجام دادند و امروز آسیب های آن، دامنگیر خود آنان شده است.

*ایران با امنیت ترین کشور منطقه

وی با اشاره به ناامنی های افغانستان، ترکیه، عراق و...، یادآور شد: ایران به برکت معارف اهل بیت(ع) نقطه ثبات منطقه می باشد و آثار این معارف، اهل سنت کشور را در دامن تفکرات انحرافی وهابیت، داعش و ... قرار نداده است.

برپایه این گزارش، در این نشست مدیران مدارس علمیه مشهد نیز پیشنهادها و مسائل مورد نظر خود را بیان کردند.

گفتنی است، نشست مدیران مدارس علمیه مشهد به طور معمول هر ماه به صورت دوره ای در یکی از مدارس این شهر با موضوع مشخصی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha