یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام محمد آبادی پیشه

حوزه/ یکی از دغدغه های حوزه های علمیه عدم وابستگی به دولت ها است، ایجاد منابع مالی پایدار از طریق وقف یکی از تلاش های حوزه برای عدم وابستگی به دولت ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد آبادی پیشه ظهر امروز در چهارمین همایش «وقف و حوزه های علمیه» که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به سابقه ده ساله کمیته وقف در حوزه، اظهار داشت: اقدامات بسیاری در زمینه احیای موقوفات حوزوی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پیگیری و بروزسانی درآمدها، ساماندهی موقوفات، ایجاد موقوفات جدید و ظرفیت سازی برای گسترش فرهنگ وقف از جمله اقدامات قابل توجه صورت گرفته در سال های اخیر است.

معاون اداری مالی حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین هدف حوزه از اهتمام جدی به مسئله وقف اشاره داشت و افزود: حوزه های علمیه در کمیته وقف به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار است. 

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه یکی از دغدغه های حوزه های علمیه را عدم وابستگی به دولت ها دانست و گفت: همان گونه که رهبری و مراجع تقلید تاکید کرده اند سعی و تلاش ما این بوده که استقلال حوزه را حفظ کنیم.

وی افزود: ایجاد منابع مالی پایدار از طریق وقف یکی از تلاش های حوزه برای عدم وابستگی به دولت ها بوده است.

دبیر کمیته وقف حوزه های علمیه افزود: بسیاری از کسانی که در عرصه حوزه سازی حرکت کردند، کارهای بزرگی انجام دادند اما پایدار نبوده است.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم در پایان با بیان اینکه توجه به موقوفات از اولویت های حوزه است، خاطرنشان کرد: عرصه وقف به پایدار کردن منابع مالی حوزه می پردازد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha