جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/رئیس مرکز خدمات حوزه خواستار تصویب سند همکاری بین حوزه و مرکز خدمات حوزه برای همکاری و تعامل بیشتر و رفع مشکلات طلاب و از بین رفتن موازی کاری شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسن ربانی امروز در دومین روز از هفتمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان استانها که سالن اجتماعات معاونت اداری مالی حوزه در قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت این مرکز پرداخت  وگفت: این نوع همکاری و جلسات بین معاونت های مرکز مدیریت و خدمات موجب تقویت وحدت و روحیه همدلی مراکز حوزوی است و این همدلی قطعا موجب پیشرفت کارها می شود و باید این همفکری را به فال نیک گرفت و قدر دان بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  افزود: حضرت علی(ع) فرموده«  اگر سه چیر نباشد کارها ناقص می ماند اول داشتن تقوا، مدار کردن با مردم و و داشتند حسن خلق است». این عناصر از عوامل مهم در پیشرفت فعالیت است.

 وی با بیان اینکه مرکز خدمات یک نهاد حوزوی است وهدف از تأسیس آن تسهیل رسالت های حوزه درعرصه خدمات به طلاب است، گفت: باید نگاه به این خدمات  در حوزه  در سطوح بنیادی، راهبردی و کاربردی عالمانه باشد و این امر از امور ضروری در تسهیل خدمات است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: این خدمات در ابعاد عاطفی و اخلاقی و خانوادگی طلاب، شناسایی نیازها و غیره  توسعه پیدا می کند .

حجت الاسلام و المسلیمن ربانی با بیان اینکه طرح حمایت خدمات گسترده است و شامل حوزه علمیه برادران و خواهران و اهل سنت و جامعه  المصطفی،  روحانیون ائمه جماعات و مبلغین طرح هجرت می شود، بیان داشت: یکی از رسالت های مهم مرکز خدمات طبقه بندی خدمات در موضوعات مختلف به طلاب ممتاز، محقق و اساتید و مبلغین مهاجر است.

 وی افزود: اگر کارها به دوقسمت سخت افرازی و نرم افرازی  بین دو نهاد حوزه و مرکزخدمات تقسیم می شد، تاثیر گذاری آن دو چندان بود و  جلوی موازی کاری هم گرفته می شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت:شورای حداقل سه نفره به عنوان مرکز ثقل مراکز حوزوی برای برون رفت از کارها و بررسی مشکلات طلاب ورفع آن ضروری است.

وی خواستار همکاری بیشتر دو نهاد حوزه و مرکز خدمات و  تصویب سند چشم انداز همکاری شد و این امر را برای تسهیل کارها و رفع مشکلات طلاب ضروری عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: مرکز خدمات حوزه تمام تلاشش این است که مشکلات طلاب متأهل برطرف شود و در سایر موارد این مرکز مدیریت است که تصمیم گیری می کند و یا به نوعی در این موارد تمام سعی ایجاد تعامل است و اگر مرکز خدمات در بعضی موارد مانند بحث ممتازین ورود پیدا می کند موردی است.

انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha