پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام حائری رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی

حوزه/رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: لحظه های سخت زندگی با این باور که خداوند آن را مشاهده می کند و برای آن اجر و پاداش در نظر می گیرد، شیرین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حائری، امروز در جمع مراسم تقدیر از همسران و خانواده های طلاب و روحانیان ضایعه نخاعی، در مجتمع فرهنگی- اقامتی ولایت مشهد، یکی از مهم ترین اصول اعتقادی را مبحث امتحان و بلا خواند و ابراز داشت: خداوند هدف های مهم زندگی در دنیا را بر مبنای امتحان الهی قرار داده است،  زیرا همه افراد ادعای بندگی و اطاعت دارند، اما در مرحله عمل، سنجیده می شوند.

وی با اشاره به اینکه همه مردم امتحان الهی شرکت می کنند و در این زمینه تنها سفارش شده که از خداوند بخواهیم تا امتحانی آسان و همراه با کمک او باشد، ابراز داشت: پیامبران الهی در این زمینه بیشترین و سخت ترین امتحان ها را دارند و درجه و مقام های معنوی شان به میزان آزمون الهی بر می گردد.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی به روایتی از رسول اکرم(ص) "الدُّنيا سِجنُ المُؤمِنِ وجَنَّةُ الكافِرِ/ دنيا، زندان مؤمن و بهشت كافر است"، اشاره کرد و افزود: طبق روایت، اگر مومنان ناراحت نمی شدند و توان تحمل آن را داشتند، خدا به مشرکان وکافران آن قدر دنیا می بخشید که خانه های خود را با خشت طلا و نقره می ساختند.

وی ادامه داد: بر خلاف این امر، برای افراد مومن این گونه است که هر چه مقام آنها در نزد خدا بالا می رود، مشکل و سختی ها بیشتر می شود که نشان دهنده ترفیع درجه است.

حجت الاسلام و المسلمین حائری، به سختی روز عاشورا و به ویژه لحظه شهادت علی اصغر(ع) و شیرین بودن آن برای اباعبدالله الحسین(ع) تنها به این علت که خداوند شاهد این صحنه است، اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به بشارت الهی نسبت به صابران، لحظه های سخت زندگی با این باور که خداوند آن را مشاهده می کند و برای آن اجر و پاداش در نظر می گیرد، شیرین می شود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه، حضرت زهرا(س) را یکی از بزرگانی نام برد که با این حال که نظام هستی به علت وجود ایشان خلق شده و در محضر خدا، اولیای الهی و فرشتگان دارای بالاترین درجه است، بیشترین مصائب و بلاها را تحمل کرده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: روایت اشاره دارد که اگر 40 روز بر انسان بگذرد و غم یا غصه ای به او نرسد، باید توبه و استغفار کند و بداند که در حال دور شدن از نگاه الهی است، بنابراین، باید بدانیم که غم یا لذت دنیا تمام می شود و آنچه می ماند، صبر بر گرفتاری هاست.

برپایه این گزارش، در این مراسم از تلاش ها و صبوری همسران روحانیون و طلاب قطع نخاعی تقدیر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha