یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ همزمان با سي و هفتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامی، بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي به معرفي آثاري با محوريت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در آستانه فرارسیدن ايام مبارك دهه فجر، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي، کتاب‌هایی با محوریت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، نشر عقاید و افکار امام خمینی(ره) و معرفی اهداف بلند و متعالی ایشان را معرفي و پیشنهاد مي كند.

کتاب‌های «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی»، «رساله توضیح‌المسائل امام خمینی(ره)»، «یکصد سخن» و «منشور انقلاب» از جمله آثاري است كه تا كنون توسط  این مركز پژوهشی، چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

 كتاب «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» مجموعه‌ای از مقالات آیت الله واعظ‌ زاده خراسانی در فصلنامه مشکوة است. مؤلف در این مقالات، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) را که دو حقیقت همیشه جاوید هستند به صورت عمیق بررسی کرده و تصویری نو و ناب از خیزش جهانی، احیای اندیشه اسلامی، وحدت اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، بایسته‌های پاسداری از آن و شخصیت امام(ره) و ویژگی‌های ایشان را فراروی خوانندگان قرار داده ‌است.

 اين اثر در  قطع وزيري با 360 صفحه سال 1375 در بنياد پژوهشي آستان قدس رضوي منتشر و در سال 1378 تجديد چاپ شد.

«رساله توضيح المسائل امام خميني(ره)» يكي از آثاري است كه با محوريت امام راحل(ره) نگاشته شده است. اين اثر، داراي چاپ‌هاي متعدد است. آنچه اين اثر را در مقايسه با ساير آثار متمايز ساخته تصحيح و تنقيح آن توسط سه نفر از علماي حوزه علميه قم و نيز دقت در چاپ و نشر كتاب است. علاوه بر 2 هزار و 897 مسئله كه متن كتاب را تشكيل مي‌دهند، در پايان نيز فتواهاي  امام خميني(ره) افزوده شده است. اين اثر در در قطع وزيري منتشر شد و در سال 1370 به چاپ دوم رسيد.

«يكصد سخن» نيز عنوان يكي ديگر از آثار ذكر شده، در اين مجموعه سعي شده از درياي سخنان رهبر فقيد و فرزانه يكصد گوهر درخشان استخراج و به شيفتگان راهش تقديم شود. اين بيانات با موضوعات قرآن و عترت، اسلام، حكومت، ولايت، مجلس، سپاه و...  چاپ و در سال 1378 در قطع وزيري منتشر شده است.

چاپ ويژه‌نامه با موضوع انقلاب اسلامي در شمارهاي 62 تا 66 نشريه مشكوه و چاپ ويژه‌نامه يكصدومين سال تولد امام خميني(ره) در نشريه مشكوه در سال 1379 از ديگر آثار منتشر شده بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس رضوي در زمينه انقلاب اسلامي و بنياگذار آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha