شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بدحجابی

حوزه/ استاد دانشگاه تهران محبت والدین به فرزندان را شعاعی از نور الهی دانست و هدف غرب را خاموش کردن این نور دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر طوبی کرمانی امروز در همایش «شخصیت و جایگاه زن در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که در موسسه بنت الهدی وابسته به جامعه المصطفی در قم برگزار شد گفت: تصور زن و مردم از هم غیر ممکن است و تصور این دو غیر از کانون خانواده میسور نیست.

استاد دانشگاه بیان کرد: رحمت، از جمله ارزش ها و صفاتی است که خداوند در ابتدا برای خود اثبات و اعلام می کند و سپس دامنه و گستره آن را جهانی و ابدی و ازلی می داند.

کرمانی اظهارکرد: خداوند پیامبر را مظهر رحمت بیان می کند تا به بشریت بیاموزد که بین مردم رحمت و تراحم وجود داشته باشد زیرا پیامبر اکرم با رحمت و مهربانی قلوب مردم را مجتمع کردند.

وی گفت: امام علی(ع) بیان کردند که اگر می خواهید رحمت الهی بر شما نازل شود باید این رحمت را در بین خود داشته باشید تا خداوند نیز رحمت خود را بر شما نازل کند.

استاد  دانشگاه بیان کرد: گستردگی مفهوم رحمت در قرآن و کلام بزرگان نشان می دهد که رحمت نشانه و ویژگی اصلی دین اسلام است که این دین را نیز دین رحمت بیان کرده اند.

کرمانی اظهارکرد: همین مساله است که رحمت حاکم خانواده باعث می شود که رحمت الهی نیز در جامعه سرازیر شود و اگر نظام خانوادگی از رحمت و مهربانی تهی باشد این رحمت الهی نیز از آن جامعه گرفته می شود.

وی گفت: خداوند رحمت را در دل پدر و مادر نهاده است و دامن کوچک مادر که به وسعت جهان است و آغوش پرمهر پدر که به وسعت هستی است در واقع شعاعی از رحمت و مهربانی خداست که انسان را از تولد تا ادامه زندگی در یک کانون مهرآمیز رشد دهد.

استاد دانشگاه بیان کرد: رهبر انقلاب بیان می کنند که در عرصه زن و خانواده از غرب و دنیای غربی طلبکاریم و نباید رد مقابل آنها منفعل باشیم ؛این جمله جمله عجیبی است که باید آن را در همه دنیای اسلام فریاد زد.

کرمانی اظهارکرد: جرج واشنگتن می گوید که محبت و آرامش و صلح را کودکان ما در خانواده و آغوش پدر و مادر می آموزند و کسی که این مهر را از خانواده نگرفته است چگونه می تواند این محبت و آرامش و صلح را به جامعه ارایه کند و گفته این شخصیت غربی امروز در زندگی غربیان خود را نشان می دهد.

وی گفت: دنیای غرب این نشانه محبت و رحمت یعنی زن را نشانه گرفته است تا این جامعه را از هم بپاشد زیرا اگر فرزندی بی خانواده در مراکز نگاهداری کودکان رشد می کنند نمی تواند منادی رحمت و صلح باشد.

استاد دانشگاه بیان کرد: آغوش خانواده کوچکترین و مهم ترین جامعه ای است که امنیت و صلح و آرامش را به فرزندان و کودکان ارایه می دهد ولی فرزندان غربی این آرامش را درک نمی کنند تا بتوانند به دنیا ارایه کنند و به همین دلیل است که غرب امروز امنیت و صلح را از دنیا دریغ کرده است.

کرمانی اظهارکرد: وقتی اسقف آمریکایی فتوای به آتش زدن قرآن داد نامه هایی به فرهیختگان جهان در خصوص این مساله ارسال کردم و این فرهیختگان جواب هایی دادند که بسیاری از آنها شگفت آور بود از جمله پاسخی که از یکی از هنرمندان به نام اروپایی دریافت شد که وی در آن کرده بود که دینی که نام آن با صلح و آرامش آغاز می شود و برای همه بشریت رحمت و برکت می خواهد چگونه می تواند مبلغ خشونت باشد و از این که چنین فعال دینی مسیحی چنین فتوایی داده است احساس شرم می کند.

وی گفت: امروزه غرب به دنبال آن است که گروهای تکفیری مانند، النصره و داعش را اجیر کرده و اسلام ناب را به انحراف بکشاند در واقع آنها می خواهد که اسلام را با چهره ای خشن به دنیا کند.

استاد دانشگاه بیان کرد: خداوند انسان ها را عایله خود معرفی کرده است و این اهل وعیال خدا در خانواده که مظهر رحمت الهی است باید تربیت شود و این خانواده این ظرفیت را به فرزند می دهند که ظرفیت حیات طیب برای رسیدن به قرب الهی را پیدا کند.

کرمانی اظهارکرد: امروزه مفهوم خانواده امن الهی به شدت در خطر است و به قول مرحوم شریعتی آنها می خواهند ما را خالی کنند تا از آنچه که خود می خواهند پر کنند.

وی گفت: اولین مدافع حریم ولایت و اولین شهید این راه یک زن و آن هم حضرت زهرا است؛ این بانوی بزرگ به خوبی ظرفیت های ناب انسانی که بالاترین درجات رشد است را در خود متبلور کردند و این ظرفیت باعث تربیت حضراتی چون حسنین و زینبین(س) شد.

کرمانی اظهارکرد: نوع برخورد حضرت زهرا(س) با فرزندان که همیشه آنها را به قره عین و ثمره فوادی خطاب می کردند باعث شد که این چنین فرزندان به مادر وابسته باشند که این نوع تربیت در هیچ کتاب غربی دیده نمی شود.

وی گفت: غربی ها از زن موجودی ساخته اند که فقط با ارایه جسم خود به جامعه باید به رسمیت شناخته شوند، ولی به قول رهبر انقلاب این نگاه در واقع بالاترین توهین به زن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha