شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن دهشیری

حوزه/ اگر زن به تعهد خود وفادار باشد، فرزندانی متعهد و نسلی پاکیزه به جامعه تحویل خواهد داد .

حجت الاسلام حسن دهشیری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اصفهان، به جایگاه زن در اسلام و غرب اشاره کرد و گفت: اسلام جایگاه و احترام خاصی برای زن و مادر قائل است، هیچ فرقی بین زن و مرد قرار نگذاشته و تنها امتیاز بین این دو جنس در کمالات عالیه نفسانیه است.

 امام جمعه اردستان با بیان اینکه نگاهی غرب بر خلاف اسلام دارد و آن چیز که در غرب می گذرد آزادی زن نیست بلکه بردگی کشیدن زن است، افزود: بدترین نوع ابتذال برای زن، این است که غرب برای تبلیغ کالا و تجارت مورد سوء استفاده قرار می گیرد و سیاست مدران غربی از این طریق، به دنبال بی هویتی و صرفا کالای زینتی کردن زن هستند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه زن جایگاه ویژه ای در کانون تربیتی خانواده دارد، بیان داشت: اگر زن به تعهد زن بودن خود وفادار باشد، فرزندانی متعهد و نسلی پاکیزه  به جامعه تحویل خواهد داد .

 وی در ادامه به شخصیت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: زهرای اطهر (س) در عین حال که متصل به وحی بود در منظر اجتماعی و عمومی به عنوان زن و مادر نمونه به شمار می آمد و هیچ مانعی بر سرراه ایشان برای تعهد دینی وجود نداشت .

 حجت الاسلام دهشیری حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: تمام اوصاف و خوبی ها را می توان در شخصیت این بانوی بزرگوار مشاهده کرد و بانوان جامعه می توانند برای تربیت نسل متعهد و متعالی از این شخصیت بزرگوار الگو بگیرند.

 313/38

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha