یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ طلاب باید با ماهیت طلبگی وارد این مرکز علمی و معنوی شده و بدانند که طلبگی ملزوماتی داشته که رعایت آن ضروری و کمتر از اصل آن نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل در  نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان اظهارداشت: ماهیت مراکز علوم دینی با مراکز دانشگاهی تفاوت دارد و قطعا ثمرات و برکات حوزه های علمیه با سایرمراکز  علمی بسیار متفاوت است.

وی افزود: طلاب باید با ماهیت طلبگی وارد این مرکز علمی و معنوی شده و بدانند که طلبگی ملزوماتی دارد که رعایت آن ضروری و کمتر از اصل آن نیست.

امام جمعه بابل در ادامه گفت: ممکن است در مراکز علمی غیر دینی، تنها به تحصیل و مهارت علمی و تقویت حافظه بسنده نمایند؛ اما  حوزه علمیه، مرکزی است که باید در آن علم به نورانیت در قلوب تبدیل گردد، و قطعاً اگر به غیر از این عمل شود، توانمندی های کسب شده طلاب، ثمری برای جان و روح آنان و دیگران نخواهد گذاشت.

وی  تاکید کرد: یکی از لوازم تبدیل علوم به نورانیت در قلوب ایجاد قابلیت است؛ لذا طلاب باید بسان زمین حاصلخیزی باشند که با ریزش باران زمینه رویش بذر جوانه ها را ایجاد نمایند؛ اگر طلبه ای قابلیت رویش و جوانه زدن را در خود ایجاد نکرده و درس را وسیله معاش دنیوی و مطامع خود قرار دهد، یقینا به خود و حوزه علمیه خیانت کرده است.

حجت الاسلام روحانی، موسس مدرسه الزهرا (س) بابل در پایان خاطر نشان کرد: روحانیون باید قبل از ورود در صحنه علم، به دنبال کسب تقوی و تهذیب نفس باشند؛ چرا که رابطه مستقیمی بین کسب تقوی و علم وجود دارد، و اگر  طلاب به این امر در کنار تحصیل خود توجه نکنند، علوم آنها تبدیل به گیاهان هرزه گردیده و در نهایت یک محصول تلخ و گاهاً مضر برای جامعه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha