سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

حوزه/ مراسم اختتامیه چهارمین «پویش کتابخوانی روشنا» به همراه معرفی کتاب های پنجمین دوره ی این پویش شب گذشته در حاشیه نمایشگاه کتاب استان قم برگزار شد.

مهدی فقیهی نژاد عضو شورای سیاستگذاری چهارمین «پویش مطالعاتی و کتابخوانی روشنا» در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: این پویش مطالعاتی با هدف ترویج و گسترش کتابخوانی و در دسترس قرار گرفتن کتاب برای عموم مردم برگزار می شود.

وی افزود: چهارمین دوره پویش مطالعاتی روشنا با محوریت کتاب «نامیرا» نوشته «صادق کرم یار» برگزار شد و در پایان 144 نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

فقیهی نژاد خاطرنشان کرد: کاری که در این پویش انجام می شود این است که با درنظرگرفتن اقتصاد فرهنگ و وضعیت کتاب‏فروش، پخش کننده و ناشر بتوانیم کتاب را با قیمتی مناسب به دست مخاطب برسانیم.

عضو شورای سیاستگذاری چهارمین پویش مطالعاتی روشنا یادآور شد: کتاب «نامیرا» با 65 درصد کاهش قیمت به مخاطب عرضه شد، ولی در این راه، یارانه ای از بیرون جذب نشد بلکه با تعامل بین ناشر نویسنده، پخش کننده و کتاب فروش، هزینه های مختلف کتاب پایین آمد و هر شخص با صرف نظر از بخشی از هزینه ها سبب شد که در طول سه ماه، 123 هزار نسخه از این کتاب با قیمت 6 هزار تومان عرضه شود.

برای پنجمین دوره از طرح مطالعاتی روشنا سه کتاب در نظر گرفته شده است که عبارتند از: «گام‌های سلوک» (ویژه عموم مردم)، «ملاقات در شب آفتابی» (ویژه عموم مخاطبان به ویژه جوانان) و «شهر ضرب المثل‌ها» (ویژه کودکان)

علاقه مندان به دریافت اطلاعات بیشتر برای شرکت در این طرح مطالعاتی می توانند به نشانی rushana.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha