سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا

حوزه/ آیین افتتاحیه فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا، با حضور علما و روحانیون خوزستان، در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، در این آیین ضمن حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجج‌اسلام و المسلمین حاجتی و حسن زاده ائمه جمعه موقت اهواز، بزرگان ایل غیور بختیاری و جمعی از مدافعین حرم حضرت زینب(س) از دیار مردمان غیرتمند «لر» شرکت داشتند.

بنابراین گزارش، آیین افتتاحیه فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر موسوی، امام‌جمعه شهرستان اندیکا، با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی اندیکا، اظهار داشت: علارقم مشکلات، سختی‌ها و محرومیت‌های شهرستان اندیکا، زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی در این شهرستان وجود دارد که برکات زیادی به همراه داشته و خواهد داشت و باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم.

وی از افتتاح حوزه علمیه خواهران در این شهرستان خبرداد و گفت: امروز در اندیکا، حوزه علمیه خواهرانی وجود دارد که در مدت 2 هفته ثبت‌نام، بیش از 80 نفر خواهر ثبت‌نام کردند و این آمار، نشان‌دهنده ظرفیت‌های فرهنگی و گسترده شهرستان اندیکا است.

جذب طلاب بومی با هدف اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی

همچنین حجت‌الاسلام بهنام شیخ موچگانی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، در ادامه این مراسم، بابیان این‌که هم‌اکنون بیش از 30 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، جذب و تربیت طلاب بومی، با هدف کار در مناطق و روستاهای و اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی اندیکا است.

تلاش‌های مجدانه یک عالم انقلابی برای رونق حوزه‌های خوزستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، به‌عنوان تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، با اشاره به اقدامات تأثیرگذار آیت‌الله موسوی جزایری، در منطقه اندیکا، اذعان داشت: اگر نبود تلاش‌های آیت‌الله موسوی جزایری، امروز اندیکا شاهد چنین حوزه‌های بابرکتی نبود و ما خوشحالیم از اینکه در محضر یک شخصیت بین‌المللی و شناخته‌شده در جهان تشیع، کسب فیض می‌کنیم.

وی، بابیان این‌که هدف از راه‌اندازی حوزه علمیه اندیکا، پرورش مبلغان بومی است، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با بهره‌گیری از ظرفیت علمی اساتید استان، طلاب بسیار موفقی را در عرصه‌های علمی و پژوهشی و خصوصاً تبلیغی پرورش دهیم.

لازم به ذکر است، پس سخنرانی جمعی از مسئولان، فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا، به‌صورت رسمی توسط آیت‌الله موسوی جزایری افتتاح شد.

قابل‌ذکر است، مساحت کل ساختمان مدرسه امام رضا(ع) قریب به 10 هزار مترمربع با زیر بنایی حدود 5500 متر است، که فاز نخست ساختمان این مدرسه، شامل 2600 متر جهت استفاده از بخش‌های خوابگاهی، آموزشی و اداری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha