شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ امام‌جمعه اهواز، بهترین راه علاج برون از رفت مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد فضای سبز و درخت‌کاری دانست.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با گرامیداشت روز درخت‌کاری، اظهار داشت: مسأله فضای سبز و درخت‌کاری مسأله بسیار ارزشمندی است که باید همگان بدان اهتمام ورزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به روایتی از امام صادق مبنی بر این‌که «أموراً سبعة ً يجري ثوابها على الإنسان في قبره بعد ما يموت: من عَلّم علماً، أو أجرى نهراً، أو حفر بئراً، أو غرس نخلاً، أو بنى مسجداً، أو ورّث مصحفاً، أو ترك ولداً يستغفر له بعد موته»، گفت: بنا به این روایت اگر انسان «غرس نخلاً» درختی را بکارد که انسان از بهره‌های آن بهره‌مند شود، تا بعد از مرگش نیز برایش حسنه ثبت می‌کنند.

امام‌جمعه اهواز، در ادامه به روایتی دیگر از ششمین امام شیعیان اشاره کرد و بیان داشت: بنا به کلام امام صادق(ع) مبنی بر «لاتقطعوا الثمار فیصب الله علیکم العذاب صباً»، قطع درختان میوه‌دار، عذاب سخت الهی را در پی دارد، که این روایات نشان‌دهنده اهمیت حفظ منابع طبیعی در احادیث معصومین(ع) است.

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر این‌که قطع درختان حرکتی بسیار زشت و گناه است، تصریح کرد: در این دوره زمانی که زمین به‌سوی گرم شدن پیش می‌رود، باید از منابع طبیعی به‌ویژه درختان حفاظت کرد تا عاملی شود برای بقای زمین وإلا ضرر آن را آیندگانی که از ما به‌جای خواهد ماند، می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به آسیب‌های محیط زیستی ناشی از آلودگی کارخانه‌ها، گفت: امروز در اثر پخش گاز کربن از کارخانه‌هایی که سوخت فسیلی دارند، هم درجه حرارت زمین بالا رفته و هم لایه اذن تخریب می‌شود، که باید چاره‌ای برای آن پیدا کرد، تا دیگر شاهد توسعه بیابان‌ها و افت نسبی بارش باران نباشیم.

وی بهترین راه علاج برای برون از رفت مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد فضای سبز و درخت‌کاری عنوان کرد و اذعان داشت: ما باید به خود و آینده فرزندانمان رحم کنیم و با کاشت درخت و کمک به گسترش فضای سبز، آنان را از خطرات ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی نجات دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha