شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ در سومين جلسه ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي علمي و معنوي حوزه در تربيت دانش آموزان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سومين جلسه ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در سال 1394، با حضور معاونين حوزه هاي علميه كشور، معاونان وزیر آموزش و پرورش و مسئولین ستاد همکاری ها، امروز در ساختمان شهيد رجايي وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين مجتبي ملكي، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ابتدای این جلسه، با تبريك حضور شكوهمند مردم ايران در راهپمايي 22 بهمن ماه و خلق حماسه اي دیگر در حمايت از آرمان هاي انقلاب اسلامي، گفت: خداوند متعال را شاكر و سپاسگزاريم كه بعد از رحلت حضرت امام(ره) مردي از سلاله حضرت زهرا(س) سكانداري انقلاب اسلامي را بر عهده گرفتند.

*دِین خود را به امام(ره) و شهدا ادا کنیم

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: باید دِيني كه به اسلام، انقلاب، امام راحل، شهدا و مردم به ویژه خانواده های شهدا داريم را به نحو عالي ادا كنيم تا شرمنده پيشگاه حضرت وليعصر(عج) و امام خمینی(ره) نباشيم.

وي همچنین با اشاره به همكاري هاي صميمانه و هدفمند حوزه و آموزش و پرورش، بر حضور طلاب و روحانيون خوش فكر و متعهد در مراكز آموزشي تاكيد كرد.

*جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه افزود: با موافقت مقام معظم رهبري از سال آينده زمينه جذب و حضور حدود 500 نفر از طلاب به عنوان سرباز معلم در مدارس آموزش و پرورش مهيا شده و اين مهم نويد بخش گسترش برنامه هاي تبليغي و ديني در مدارس مي باشد و قطعاً شاهد آثار مثبت آن خواهيم بود.

*ضرورت تشویق دانش آموزان نخبه برای تحصیل در حوزه

در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام والمسلمین اسكندري، معاون فرهنگي تربيتي حوزه هاي علميه خواهران نیز با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه هاي علميه، با دعوت از جوانان براي ورود به حوزه، گفت: تشويق دانش آموزان مستعد و با انگيزه جهت تحصيل در حوزه هاي علميه يك ضرورت است.

وي با تاكيد لزوم بررسي اين موضوع در ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش، افزود: لازم است تدابيري انديشيده شود تا دانش آموزان مستعد با حضور در حوزه علميه، در آينده به عنوان يك روحاني مومن و متعهد كه مسئوليت تربيتي و پرورشي جامعه را بر عهده دارد، موثر و تاثيرگذار باشند.

*لزوم دانش افزایی معاونان پرورشی مدارس

حمیدرضا كفاش، معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش نیز در این جلسه با تاكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي علمي و معنوي حوزه در تربيت و پرورش دانش آموزان، گفت: يكي از برنامه هايي كه لازم است در سال آينده مورد توجه واقع شود، برگزاري دوره هاي آموزشي براي معاونين پرورشي و مبلغين آموزش و پرورش مي باشد تا بتوانند با شبهات اعتقادي و انحرافات اخلاقي مقابله كنند و پاسخگوي نيازهاي دانش آموزان باشند.

* تقدير از حجت الاسلام والمسلمین قرائتي

وي با تقدير از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قرائتي در اجراي طرح "مبين" در مدارس، افزود: اين طرح براي مديران مدارس پيش بيني شده بود تا ضمن آشنايي هر چه بيشتر و كاربردي تر اين عزيزان با فرهنگ نماز، راهكارهاي توسعه آن در مدارس مورد بررسي قرار بگيرد.

*تاکید بر تقویت همکاری ها

برپایه این گزارش، در پايان اين جلسه اعضاي ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، بر تقویت همكاري ها و توجه ويژه به منويات مقام معظم رهبري تاکید کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد، جلسه آینده ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورس، 12 اسفند ماه در قم برگزار شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha