چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی

حوزه / رسانه آمریکایی پاتئوس که اخبار مذهبی بخصوص اخبار مرتبط با مسیحیان را منتشر می‌کند، در مقاله‌ای تحلیلی درباره موضع‌گیری‌های غلط و اشتباه مسیحیان درخصوص رفتارهای نژادپرستانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با فلسطینیان، ۵ دلیل اصلی ارائه داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خبرگزاری اینترنتی پاتئوس، رسانه‌ای آمریکایی که اخبار مذهبی بخصوص اخبار مرتبط با مسیحیان را منتشر می‌کند، در مقاله‌ای تحلیلی درباره موضع‌گیری‌های غلط و اشتباه مسیحیان درخصوص رفتارهای نژادپرستانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با فلسطینیان، 5 دلیل اصلی ارائه داده و می‌نویسد:

مسیحیان آمریکایی همیشه کورکورانه و بدون هیچ دلیل موجهی از اسرائیل طرفداری می‌کنند و این همیشه مرا با شگفتی روبرو ساخته که چرا پیروان مسیح حاضر نیستند واقعیت‌های آشکار درخصوص سرکوبگری و جنایات اسرائیل را اذهان کنند؟ و چرا بسیاری از ما از باور این واقعیت تلخ گریزان هستیم؟ من برای شما 5 دلیل درباره حمایت غیرمنطقی مسیحیان از اسرائیل می‌آورم:

1- الهیات غلط در خصوص اسرائیل سبب شده تا ما قربانی تعصبات انحرافی خود باشیم

در حقیقت ما تنها اطلاعاتی را می‌پذیریم که آموزه‌های آغازین ما را تایید کنند و این آموزه‌های انحرافی سبب می‌شود که ما حاضر به پذیرش حقیقت ماجرا که ما آن را پیشتر انکار کرده‌ایم نباشیم. مسیحیان به هیچ وجه حاضر به پذیرفتن حقیقت و سخن گفتن درخصوص منشاء اصلی و حقیقی ملت اسرائیل نیستند. ما در انحرافات دینی خود نوشته‌ایم که اسرائیل ملت پذیرفته شده توسط خداست که تمام دنیا به دنبال از بین بردن آن بوده و با طعم تهدید نیز این افسانه را ایجاد کرده‌ایم که ایستادن در مقابل اسرائیل، ایستادن در مقابل خداست! درحالی که دنیای واقعی با افسانه‌ها و قصه‌های ساختگی ما تفاوت بسیاری دارد و ما از این افسانه‌ها برای نادیده گرفتن واقعیت‌هایی که در دنیای امروز در حال وقوع هستند، یعنی جنایت‌های وحشتناک، سرکوبگرانه و ناعادلانه صهیونیست‌ها استفاده می‌کنیم. جنایاتی که همگی برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و ما با افسانه‌های بی سروته آن‌ها را توجیه می‌کنیم.

2- به صدای مردم فلسطین گوش نمی‌دهیم

ما حتی برادران و خواهران مسیحی فلسطینی را نیز نادیده می‌گیریم. این دلیل نیز در ادامه دلیل قبلی آورده می‌شود، چرا که افسانه‌های دینی خودساخته ما را از شنیدن صدای حق بی‌نیاز ساخته‌اند. اگر حداقل به صدای مسیحیان فلسطین گوش می‌دادیم داستان‌های وحشتناکی را می‌شنیدیم که نسخه آمریکایی را که از اوان کودکی درباره اسرائیل شنیده‌ایم، به شدت به چالش می‌کشد. داستان‌هایی درباره تخریب محصولات کشاورزی فلسطینیان بدست سربازان اسرائیلی، داستان‌هایی درباره دریغ شدن از اولین نیازهای حیاتی مانند آب، درحالی که آن سوی خیابان شهرک‌نشینان صهیونیستی چمن‌هایشان را آب می‌دهند و بسیاری جنایات مخوف و وحشتناکی که حتی مسیحیان فلسطین را نیز بی‌نصیب نگذاشته‌اند.

3- انتقاد از اسرائیل انتقاد از آمریکا محسوب می‌شود

غیرممکن به نظر می‌رسد که اسرائیل را بدون محکوم کردن آمریکا، زیر سئوال برد. زیرا جنایتی که اسرائیل در حق مردم فلسطین و به یغما بردن خانه و کاشانه آن‌ها انجام داده شباهت بسیاری دارد به آنچه آمریکایی‌ها در ایالات متحده انجام دادند و سرخپوست‌های بومی را از سرزمین‌های مادری‌شان بیرون کرده و قتل عام کردند.

4- ترس از اینکه دیگران ما را ضدیهودی تلقی کنند

مسیحیان نگران هستند که با انتقاد از اسرائیل مارک ضدیهودی به آن‌ها زده شود، هر چند آشکارا می‌توان دید که جنایات یک رژیم صهیونیست هیچ ارتباطی به یهودیان و اقوام یهودی سرتاسر دنیا ندارد و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیلی به هیچ عنوان حرکتی ضدیهودی نیست.

5- اسلام‌هراسی در آمریکا و ترس از همبستگی با مسلمانان در غرب

بسیاری از فلسطینیان مسلمان هستند و مسیحیان آمریکایی از اعلام همبستگی با مسلمانان وحشت دارند.

در پایان، مشکل فلسطین یکی از معضلات بزرگ منطقه خاورمیانه و جهان است و تا زمانی که غرب در مسیر درست و عادلانه قرار نگیرد قابل حل نخواهد بود. هرچند با توجه به حمایت کورکورانه آن‌ها از صهیونیسم، علی‌رغم جنایات آشکار این رژیم، امید چندانی نمی‌رود که مسیحیان سرانجام در راه درست گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha