یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اولین کرسی نظریه پردازی در دانشگاه مجازی جامعه المصطفی(ص) ب

حوزه/ نخستین کرسی نظریه پردازی در حوزه کلام اسلامی، با محوریت بحث «اصالت فطرت و تشکیک در مراتب هدایت» در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) وابسته به جامعة المصطفی العالمیة برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، دکتر توفیق اسداف نظریه پرداز، عابدین سیاحت اسفندیاری دبیر علمی، حجت الاسلام هادی کمال عزت، ناظر علمی؛ حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون پژوهش جامعة المصطفی، حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی سهرابی منتقدین  این نشست علمی بودند و داور نیز  حجت الاسلام محسن قنبری بود.

بر اساس این گزارش: این کرسی، مطابق با ضوابط هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، برگزار شد.

گفتنی است: در این کرسی که به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، علاوه بر حضور جمعی از متخصصین و دین پژوهان حوزه و دانشگاه در رشته های فلسفه و کلام، فقه و معارف، مطالعات اسلامی و... کمیته  نقد و داوری، مسئولیت بررسی، ارزیابی و سنجش نظریه را به عهده داشتند.

همچنین در این  نشست که با حضور پرفسور الیور شاربروت رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه چستر انگلستان  برگزار شد؛ پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و ارائه ضوابط برگزاری کرسی، ابتدا دکتر توفیق اسداف عضو هیئت علمی دانشگاه مجازی المصطفی(ص)  و دانش آموخته جامعة المصطفی(ص)، به عنوان نظریه پرداز، به ارائه نظریه خود با مدعای جدید بودن با دایره شمول گسترده، پرداخت؛ سپس ناقدین، به نقدهای وارد شده و مباحثات علمی پرداختند، پرسش و پاسخی میان حضار و نظریه پرداز نیز  انجام شد و پس از اتمام گفتگوهای علمی انجام شده، حجت الاسلام  محسن قنبری  معاون آموزش جامعة المصطفی(ص) به عنوان داور، به سنجش نهایی نظریه پرداخت و ضمن برشمردن نقاط قوت و ضعف نظریه، به جمع بندی مباحث ویژه نظریه پرداخت.

شایان ذکر است: در ادامه کرسی و شور کمیته علمی، با حضور عابدین سیاحت اسفندیاری معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، حجت الاسلام والمسلمین مجید تندر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و آیت الله علیدوست برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha