جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
طلاب حوزه علمیه

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر این که طلاب باید در حوزه درجات بالای معرفت را طی کرد، ابراز داشت: حضور در حوزه انگیزه سازی برای تفقه در دین است که متناسب با فطرت انسان ها می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مقدسیان، از فضلای حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد گفت: علت اصلی ورود جوانان به حوزه دوستی بیشتر با خداوند و رسیدن به کمال است.

وی با تاکید بر این که طلاب باید در حوزه  درجات بالای معرفت را طی کرد، ابراز داشت: حضور در حوزه انگیزه سازی برای تفقه در دین است که متناسب با فطرت انسان ها می باشد.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به خلقیات انسان، افزود: جاذبه و میلی در درون انسان وجود دارد که او را به سوی محبت سوق می دهد و این محبت ها نباید به عنوان اصل در زندگی محسوب شود، آیه 23 سوره توبه نیز به آن اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی و جهاد نظامی، در دو راهی محبت به دنیا و خدا است که نشان می دهد کدامشان بهشتی اند و کدام اهل دوزخ، لذا افرادی که محبت خداوند را مقدم می دارند، از بهشتیان هستند

حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به خط قرمزهای محبت، ابراز داشت: انسان نیاز به محبت های دنیوی دارد تا نیازهایش برطرف شود، لذا زمانی که دروغ می گوید، از خط قرمزها خارج می شود.

این استاد حوزه با تاکید بر این که زمینه دوستی با خدا در همه عالم قرار دارد که از آن در قرآن کریم به فطرت الله یاد شده است، افزود: محبت بر اساس به خدا و رسول(ص) اگر با دل گره بخورد، انسان را از عذاب الهی در امان نگه می دارد.

وی در پایان یادآور شد: دانه، خاک و آب اگر در کنار هم قرار بگیرند، استعداد تبدیل شدن به درخت را دارند، خداوند هم می خواهد بذر ایمان در انسان شکوفا شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha