شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه(س) باید برای نسل جوان الگوسازی شده و با تأکید بر اقدامات درخشان و قاطعانه آن حضرت، به تبیین جایگاه حقیقی زن در اسلام و عمق نقش آفرینی بانوان پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع)، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین برگزار شد، اظهار داشت: پس از رحلت رسول مکرم اسلام (ص) مردم با حکومت امام علی(ع) مخالفت کردند، آن ها با ولایت امیرالمؤمنین (ع) مخالفتی نداشتند، اما زمانی که اطلاع یافتند این ولایت همراه با حاکمیت است به مخالفت برخاستند.

استاد حوزه کرمانشاه تصریح کرد: در آن برهه تاریخی حضرت فاطمه زهرا (س) حکومت باطل  طاغوتی زمان را رد کردند و به حمایت از امام علی (ع) برخاستند؛ زندگی جهادی و شجاعت و ولایت پذیری آن حضرت در تاریخ بشریت بی نظیر است.

وی ادامه داد: غصب ولایت و حکومت امام علی (ع) موجب خشم حضرت فاطمه الزهرا (س) شد تا جایی که آن حضرت در آخرین روزهای عمر پربرکت و کوتاه خویش به بیان ناراحتی و قهر خود از مخالفان علی(ع) پرداختند.

حجت الاسلام زارعی در ادامه افزود: ویژگی های شخصیتی برجسته حضرت فاطمه (س) علی الخصوص در زندگی مشترک باید برای نسل جوان الگوسازی شده و با تأکید بر اقدامات درخشان و قاطعانه آن حضرت، به تبیین جایگاه حقیقی زن در اسلام و عمق نقش آفرینی بانوان پرداخته شود.

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان گفت: تفکر در ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه الزهرا (س) دروازه ای جدید به فضایل بی شمار وجودی آن حضرت گشوده و رشد و تعالی معنوی انسان را فراهم می کند.

برپایه این گزارش، این مراسم با روضه خوانی و مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت(ع)، حجت الاسلام سنجابی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha