یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الإسلام دیباجی، مؤسس مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) کلاردشت

حوزه/ مبلغین حوزه های علمیه به عنوان پاسداران حریم ارزش های اسلامی در جامعه باید به توسعه و ترویج فرهنگ دینی پرداخته و جامعه را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الإسلام دیباجی، مؤسس مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) کلاردشت، در دیدار  جمعی از مبلغین این مدرسه علمیه بیان کرد: با توجه به تبلیغات دشمن جهت کمرنگ کردن ارزش های دینی در کشور، نسل جوانان ما شبانه روز در معرض هجمه های فرهنگی دشمن به خصوص تهاجمات مجازی از طریق موبایل، صفحه های اجتماعی متنوع، ماهواره و ... قرار می گیرند و آن چیزی که در جامعه ما در حال کم رنگ شدن می باشد، حیاست.

وی افزود: اصولا انسان ها در مواجهه با تبلیغات امکان چهار نوع انتخاب را دارند که عبارت از  انتخاب کورکورانه، اجباری ، اضطراری و آگاهانه و شجاعانه، که فرد بر اساس عقل یا هوای نفس یکی از این گزینه ها را انتخاب می کند.

این فعال حوزوی اظهار کرد: طلاب باید با مجهز نمودن خود به ابزار و فناوری روز دنیا به مرحله ای برسند که بتوانند امکان انتخاب آگاهانه و بصیرانه ای را برای دیگران به گو نه ای فراهم نمایند که دیگر هیچ تبلغ سوئی در افراد تاثیرگذار نباشد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت وجود حوزه علمیه خواهران در مناطق مختلف کشور اعلام کرد: حوزه های علمیه به خصوص حوزه خواهران منشا برکات و خدمات ارزشمندی در جامعه است، لذا وجود آن ضروری، حیاتی و راهگشاست و این امر وظیفه طلاب به خصوص مبلغین را سنگین تر می کند که در جامعه به عنوان پاسداران حریم ارزش های اسلامی به توسعه و ترویج فرهنگ دینی پرداخته و جامعه را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کنند.

مؤسس مدرسه علمیه کلاردشت در پایان خاطر نشان کرد: برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه، باید در کنار امر تبلیغ، سطح علمی خود را نیز با مطالعه و... افزایش دهید؛ همچنین در تبلیغ چهره به چهره، اخلاق و رفتار متناسب با آموزه های دینی و ارزشی ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha