یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی با موضوع "سلسله نشست هایبصیرت افزایی "

حوزه/ سلسله نشست های تخصصی «بصیرت افزایی با موضوع ولایت فقیه»، به همت موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید روح الله طباطبایی، معاون فرهنگی  تربیتی موسسه زبان و فرهنگ شناسی المصطفی در نشست خبری، سلسله نشست های «بصیرت افزایی با موضوع ولایت فقیه»، ضمن اشاره به برخی از دستاوردهای جامعه المصطفی در عرصه بین الملل تصریح کرد: با توجه به حضور دانش پژوهانی از 120 کشور جهان در مجموعه جامعه المصطفی، برای یافتن پاسخ شبهات و سوالات متعدد مطرح شده، در کشور جمهوری اسلامی ایران حضور به هم رسانده اند.

وی با بیان این که موسسه زبان و فرهنگ شناسی ضمن شناسایی آسیب های فراروی جوامع بشری، در صدد پاسخ گویی به سوالات مطرح در ذهن دانش آموختگان بر آمده، در این زمینه اقداماتی را انجام داده است، یادآور شد: برگزاری سلسله نشست های تخصصی بصیرت افزایی از جمله فعالیت هایی است که در این راستا صورت می گیرد.

وی به  موضوعات 15 گانه سلسله نشست های بصیرت افزایی اشاره نمود و  اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، موضوعاتی چون؛ ولایت فقیه، بررسی جریان های انحرافی، دلایل حمایت ایران اسلامی از بیداری های اسلامی و مدافعان حرم و نیز شناسایی ظرفیت های فضای مجازی به عنوان اولویت های نخست این سلسله نشست ها، انتخاب شده است.

معاون فرهنگی تربیتی موسسه زبان و فرهنگ شناسی، با بیان این که بحث ولایت فقیه را می توان بحثی نو و جدید در جایگاه سیاسی و مذهبی نظام مقدس اسلامی عنوان کرد، ابراز داشت: با هماهنگی های صورت گرفته،  تلاش داریم  تا 10 جلسه از این سلسله نشست ها پیرامون موضوع ولایت فقیه، شبهات و سوالات مطرح شده طلاب از 18 اسفندماه سال جاری برگزار گردد.

وی بحث جریان های انحرافی را از دیگر بحث های این سلسله نشست ها عنوان کرد و اظهار داشت: در این سلسله نشست ها غالبا جریان هایی که از رنگ و لعاب دینی برخودار بوده، در قالب مکتب معرفتی مورد توجه قرار می گیرند، نقد و بررسی خواهند شد.

حجت الاسلام طباطبایی، به دلایل حمایت جمهوری اسلامی ایران از نهضت های آزادی بخش و مدافعان حرم اشاره نمود و ابراز داشت: متاسفانه آن گونه که باید، چرایی حمایت های نظام مقدس اسلامی از جریان های مبارز با جبهه استکبار به خوبی روشن نشده است.

وی شناسایی ظرفیت های فضای مجازی را از دیگر رویکردهای این سلسله نشست ها عنوان کرد و ابراز داشت: موانع و مشکلات و سنگ اندازی های دشمنان در بحث اسلام هراسی و شیعه هراسی ها بهترین فضاها را برای کارهای تبلیغی را در عرسه تبیین معارف ناب اسلامی ایجاد نموده است.

معاون فرهنگی تربیتی موسسه زبان و فرهنگ شناسی، بررسی آسیب های احتمالی فضای مجازی را از دیگر محورهای چهارگانه این سلسله نشست ها بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته عنوان کرد و اذعان داشت: بر آنیم تا پس از برگزاری هوشمند این سلسله نشست ها، بر اساس مطالب ارائه شده، مجموعه ای از پاسخ گویی به سوالات مهم در عصر کنونی جمع آوری گردد.

وی ضمن بیان این که برای برگزاری موضوعات متنوع سلسله نشست های تخصصی بصیرت افزایی، از اساتید مراکز و موسسات علمی و پژوهشی مختلفی دعوت به همکاری شده است، هدفگذاری اصلی این سلسله نشست ها را پاسخگویی به شبهات مطرح در میان طلاب غیر ایرانی المصطفی عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ منعی برای حضور طلاب ایرانی و یا علاقه مندانی از اقشار مختلف مردم، برای حضور در این جلسات بصیرت افزایی وجود ندارد. این سلسله نشست ها، در فضایی آزاد، موضوعات پیش فرض را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام طباطبایی، تصریح کرد: امیدواریم در پایان سلسله نشست های بصیرت افزایی، دستاوردهای این نشست ها در قالب مجموعه ای فاخر به صورت نرم افزار و یا کتاب به دید عموم گذارده خواهد شود.

معاون فرهنگی تربیتی موسسه زبان و فرهنگ شناسی، در پایان ضمن استقبال از همکاری مجموعه های فرهنگی، دانشگاه ها و مراکز مختلف تصریح کرد: موسسه زبان و فرهنگ شناسی آمادگی دارد تا سلسله نشست های بصیرت افزایی را با همکاری مجموعه های مختلف و در مراکز و موسسات و دانشگاه های متنوع برگزار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha