سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر گفت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی و دینی نیاز نهاد فرهنگی آموزش و پرورش برای تعالی بخشی و تحول است، گفت: نقش معلم از نقش پدر بالا تر است و پدر در جسم ماتاثیرگذار است و معلم روح ما را متعالی می کند.

امام جمعه بهشهر در مورد اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش گفت: امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود.

مسئول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم. 

امام جمعه بهشهر همچنین بر ضرورت بهره گیری از سیره علمی و عملی بزرگان دینی در فعالیت های آموزشی تأکید کرد و گفت: بسیاری از علما و فقهای دینی ما بهترین الگو برای نسل جوان جامعه هستند. 

حجت الاسلام جباری با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سال جدید اشاره کرد و گفت: اهمیت نوروز را در دعای اول نوروز می بینیم و متحول شدن نیازمند خانه تکانی و دل تکانی است و بهار فصل رویش است که باید ورودی و خروجی مشخص باشد.

امام جمعه بهشهر افزود: خیرین هم از بهترین افراد هستند که بهترین دست هم دست خیر است و قرآن در خیرات، بر، خیر، احسان و انفاق دارد و لذا باید به این امر توجه شود و از کج سلیقگی دوری شود و برای خدا کار شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که اتحاد و همبستگی مناسبی در بین مسؤولان وجود دارد که باید قدردان آن بوده است، تصریح کرد: عنصر تربیت در کنار مسأله تعلیم و بهره وری های از مسائلی است که باید مورد توجه آحاد جامعه ما قرار بگیرد  چرا که تربیت نادرست، از بین رفتن نیروهای جامعه است.

وی، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نیازمند ورود فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ما نیازمند مسایل دینی و اسلامی است تا با تربیت اسلامی دانش آموزان تعالی همه جانبه ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha