شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راه اندازی نخستین دسته عزاداری در  شهرستان اندیکا

حوزه/ مدیر گروه تبلیغی فاطمیون با اشاره به سفر این گروه به استان خوزستان، گفت: در این سفر جهادی، دو محور اصلی یعنی «نخبه پروری» و «برگزاری دسته‌جات عزاداری» را مدنظر خود قراردادیم و قرار است مبلغین به این دور محور، در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغی، اهتمام ویژه ورزند.

حجت‌الاسلام مهرداد خالقی، مدیر گروه تبلیغی فاطمیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این گروه تبلیغی-جهادی، اظهار داشت: این گروه تبلیغی، حدود 4 الی 5 سال است که فعالیت‌های خود را آغاز کرده و نقطه مرکزی فعالیت‌های خود را در استان‌های محروم قرار داده است.

وی با اشاره به اعضای گروه تبلیغی فاطمیون، بیان داشت: اعضای این گروه که مجموعه مبلغان را تشکیل می‌دهد، از شهرهای تهران، مشهد، اردبیل و... هستند که هم‌اکنون در قم مشغول به تحصیل می‌باشند.

حجت‌الاسلام خالقی، با اشاره به برنامه‌های این گروه در پنجمین سفر تبلیغی‌شان به استان خوزستان، گفت: امسال به مناسبت ایام فاطمیه دوم، تعدادی بالغ‌بر 32 مبلغ را برای حضور در 4 منطقه، شامل «صیدون از توابع شهرستان باغملک»، «سردشت از توابع بهبهان»، «آغاجاری» و «لیکک رامهرمز» همراه کرده‌ایم که در مجموع هشت روز در این مناطق مستقر هستند.

وی با اشاره به محورهای فعالیت این مبلغین جهادی، خاطرنشان ساخت: در این سفر جهادی، دو محور اصلی یعنی «نخبه پروری» و «برگزاری دسته‌جات عزاداری» را مدنظر خود قراردادیم و قرار است مبلغین به این دور محور، در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغی، اهتمام ویژه ورزند.

مدیر گروه تبلیغی فاطمیون، به تشریح محور «نخبه پروری» پرداخت و اذعان داشت: مبلغین ضمن حضور در مدارس تحصیلی و اجرای جلسات پرسش و پاسخ و فعالیت‌های فرهنگی، می‌بایست 2 نفر از دانش آموزان نخبه را شناسایی کنند تا بدین تربیت پس از اتمام اردوی تبلیغی، در مجموع 64 دانش آموزش نخبه مناطق محرومی، شناسایی و گلچین شده باشند.

حجت‌الاسلام خالقی، در ادامه افزود: نخبه پروری به معنای شناسایی دانش‌آموزانی است که ازنظر هوشی و معدل تحصیلی استعداد بالایی دارند، اما به دلیل فقر مالی و فرهنگی قادر به شکوفا کردن استعدادهای خویش نیستند.

وی به نحوه استمرار ارتباط مبلغین با دانش آموزان اشاره کرد و گفت: پس از شناسایی، مبلغین ارتباط خود با دانش آموزان را حفظ خواهند کرد تا إن شاءالله زمینه جهت انجام کارهای فکری در دانش آموزان مساعدتر شود.

مدیر گروه تبلیغی فاطمیون، به فعالیت دوم گروه تبلیغی فاطمیون در این سفر تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت دوم حول محور «راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری» است و از آنجایی‌که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «فاطمیه را عاشورایی کنید»، تصمیم بر این داریم مراسم عزاداری را در روستاهای فاقد هیئت و دسته عزاداری، برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام خالقی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که علت انتخاب استان خوزستان، به‌عنوان مرکز و توجه ویژه گروه فاطمیون در انجام فعالیت‌های تبلیغی چیست؟، گفت: در اطراف قم و تهران، چندین شهر و روستای خوش آب‌وهوا وجود دارد و اکثر طلاب نیز، سعی می‌کنند تا وظیفه تبلیغی خودشان را در آنجا انجام دهند، اما استان خوزستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بدی آب‌وهوا، بسیار مورد غفلت مبلغین قرارگرفته و ما در این راستا، اقدام به حضور در مناطق تبلیغی و محروم خوزستان کردیم.

مدیر گروه تبلیغی فاطمیون، در پایان، با اشاره به نحوه تعامل این گروه جهادی با طلاب خوزستانی بیان داشت: ارتباطی که در چند روز اخیر با طلاب خوزستانی داشتیم، بسیار عالی بوده و این عدم همکاری دوجانبه، به‌شدت احساس می‌شد که ما به‌نوعی غفلت کرده‌ایم؛ پس إن شاءالله بعد از این هم می‌توانیم از ظرفیت آنان برای تبلیغ در دیگر ایام تبلیغی همچون محرم و ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha